Σάββατο 1 Μαρτίου 2008

Παρκάρισμα σε προβληματικές περιοχές της Αθήνας...





Υπάρχουν πολλές περιοχές της Αθήνας που επειδή είναι πυκνοκατοικημένες έχουν πρόβλημα στο παρκάρισμα, μαζί όμως με το πρόβλημα αυτό αυξάνεται σε αυτές τις περιοχές και η δυσκολία στη κίνηση των αυτοκινήτων, συναντάμε διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα ακόμα και σε δρόμους που κανονικά θα απαγορευόταν το παρκάρισμα, θα μου πεις θα έρθει γερανός να τα μαζέψει ή θα φάνε κλήσεις, ωραία συμφωνώ ότι θα γίνει κάτι τέτοιο(που ας μη γελιόμαστε σπάνια γίνεται), αν όμως δεν έχεις που αλλού να το βάλεις το ριμάδι το ρισκάρεις.
Σε πολλές περιοχές του κέντρου δημιουργήθηκαν πεζόδρομοι για να αναπνεύσουν από την επιβάρυνση της κίνησης,ωραίο αισθητικό αποτέλεσμα για τις συγκεκριμένες περιοχές, αλλά έτσι το πρόβλημα μεταφέρθηκε σε άλλους δρόμους και διπλασίαστηκε ή κίνηση.

Σκάβουμε όλη την Αθήνα για το μετρό, δημιουργούμε το τραμ, παρ' όλα αυτά όμως το πρόβλημα της κίνησης δεν λύνεται, τα αυτοκίνητα υπάρχουν και αυξάνονται συνέχεια, και αυτό γιατί υπάρχουν περιοχές όπου η συγκοινωνία δεν σε πάει άμεσα στον προορισμό σου αλλά πρέπει να αλλάξεις και τρεις και τέσσερεις συγκοινωνίες για να πας σε ορισμένες περιοχές.

Αν σκεφτούμε και τις καθυστερήσεις στο ενδιάμεσο, ο χρόνος για να πας στη δουλειά σου υπερδιπλασιάζεται στις περισσότερες των περιπτώσεων, έτσι το ιδιωτικό αυτοκίνητο είναι η λύση όσο κι αν υπάρχει μποτιλιάρισμα και σπάσιμο νεύρων.



Έτσι κι'αλλιώς την Αθήνα την τρυπάμε συνέχεια γιατί να μην την τρυπήσουμε και για κάτι το οποίο θα φέρει κέρδη σε όλους μας.
Τι είναι αυτό το κάτι;
Να γεμίσει υπόγεια γκαράζ σε κάθε γειτονιά, ειδικά στις δύσκολες, γκαράζ με μικρό τίμημα που τα έσοδα θα πηγαίνουν στους δήμους, για ανάπλαση της επιφάνειας και χώρους πρασίνου.Αν τα παρκαρισμένα φύγουν από την επιφάνεια, οι δρόμοι αυτόματα θα φαρδύνουν, η κίνηση θα εξομαλυνθεί, και το καυσαέριο ακόμα θα ελλατωθεί αφού δεν θα υπάρχουν μποτιλιαρίσματα.

Ποιος θα σκεφτόταν το μικρό χρηματικό τίμημα να το δώσει σε όποιον φορέα(με μηνιαία ή ωριαία στάθμευση) αν ήξερε ότι πηγαίνοντας κάπου δεν θα έκανε 200 κύκλους μέχρι να παρκάρει(και συνήθως παράνομα), αλλά θα είχε μια θέση να τον περιμένει;
Χώρια οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργούνταν αυτόματα σε αυτούς τους χώρους που θα λειτουργούσαν σε 24ωρη βάση.
Ο ΄Ελληνας όμως είναι του τζάμπα(ή έτσι νομίζει) θα πει και γιατί να πληρώσω το υπόγειο γκαράζ αφού μπορώ να παρκάρω τζάμπα επάνω;
Είναι όμως τζάμπα;
Οι κύκλοι που κάνει μέχρι να βρει να παρκάρει δεν καταναλώνουν βενζίνη;
Μήπως το περιβόητο τζάμπα στις περιοχές αυτές του στοιχίζει πιο ακριβά;
Ο σπασμένος καθρέφτης που κατάντησε έτσι από το αυτοκίνητο που στριμώχτηκε για να περάσει στο δρόμο, ή ο προφυλακτήρας ο κρεμασμένος στο έδαφος επειδή ο άλλος δεν χόραγε να στρίψει δεν είναι αποτελέσματα του "τζάμπα";

Και καθώς σκεφτόμουν όλα αυτά για τα χάλια που έχουν οι δρόμοι της Αθήνας μας, έπεσε μια είδηση στην αντίληψή μου, αυτό που σκεφτόμουν για την Αθήνα, σκέπτονται να το εφαρμόσουν στο κέντρο του Άμστερνταμ.

"Οι αρχές του 'Αμστερνταμ εξετάζουν σχέδια δημιουργίας μιας υπόγειας πολιτείας κάτω από τα διάσημα κανάλια της πόλης για να στεγάσουν σταθμούς αυτοκινήτων, κινηματογράφους και αθλητικούς χώρους.

Μια κοινοπραξία μηχανικών και αρχιτεκτόνων υπέβαλλε προτάσεις για ένα δίκτυο υπόγειων σηράγγων σε βάθος 60 μέτρων, ώστε να απελευθερωθούν έξι εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα στο ιστορικό κέντρο της πόλης.

Στόχος τους είναι να χρησιμοποιήσουν τα τούνελ για να απομακρύνουν τα αυτοκίνητα από τα στενά δρομάκια των καναλιών, ώστε να μειώσουν τη ρύπανση και να αυξήσουν τους χώρους για καφενεία, άλση και καταστήματα.

Η πρόταση για την "πόλη κάτω από την πόλη" με το όνομα Amfora (=αμφορεύς) έχει γίνει αποδεκτή με προσοχή από τις αρχές του Άμστερνταμ. Θα χρηματοδοτηθεί από ιδιωτικές τράπεζες, αλλά χρειάζεται την έγκριση του δημοτικού συμβουλίου του 'Αμστερνταμ.

πηγή:news.pathfinder.gr "

Δεν υπάρχουν σχόλια: