Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2008

Το μέλλον είναι ήδη εδώ!!!



Όλα αυτά που πριν λίγα χρόνια τα βλέπαμε μόνο σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας και λέγαμε ότι θα γίνουν σε κάποιο μακρινό μέλλον, ή ότι είναι παραμύθια και δεν μπορούν να συμβούν βρίσκονται ήδη εδώ, η τεχνολογία μέρα με τη μέρα κάνει τεράστια άλματα .

Ένα άρθρο της "Καθημερινής" που αφορά video game νέας γενιάς στο internet, ήταν η αιτία γι' αυτό το post!

"Τηλεπαθητικά τα νέα βίντεοπαιχνίδια"

Μία πρωτοποριακή συσκευή, ένα χειριστήριο στην ουσία, που επιτρέπει τον έλεγχο των χαρακτήρων βιντεοπαιχνιδιών μεταφράζοντας σε κίνηση τις σκέψεις του παίχτη θα κυκλοφορήσει, σύμφωνα με ανακοινώσεις, μέσα στο 2008. «Η συσκευή εντοπίζει την ηλεκτρική δραστηριότητα στον εγκέφαλο και στέλνει ασύρματα σήματα στον υπολογιστή» εξήγησε κατά την παρουσίαση της συσκευής στη φετινή Game Developers' Conference που πραγματοποιήθηκε στο Σαν Φρανσίσκο, η πρόεδρος της εταιρείας, Ταν Λι.

Η συσκευή επιτρέπει στον χρήστη να έχει τον έλεγχο σε ένα παιχνίδι ή ψηφιακό περιβάλλον διαισθητικά και με μεγάλη φυσικότητα και βασίζεται στην ηλεκτρική δραστηριότητα που πραγματοποιείται μεταξύ των 100 δισεκατομμυρίων εγκεφαλικών νευρικών κυττάρων. Στη συσκευή της Emotiv, όπως ανέφερε η Ταν Λι, η δραστηριότητα αυτή στην ουσία μεταφράζεται σε εντολές που μπορεί να καταλάβει ένα βιντεοπαιχνίδι επιτρέποντας τον δυναμικό έλεγχο του χαρακτήρα και του περιβάλλοντος.

Η συσκευή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρει τις αυθεντικές εκφράσεις ενός παίχτη στον χαρακτήρα του (avatar) σε έναν εικονικό κόσμο. Για παράδειγμα, αν ο χρήστης χαμογελάσει, η συσκευή εντοπίζει την έκφραση και την μεταφέρει στον χαρακτήρα του παιχνιδιού. Μπορεί επιπλέον να διαβάσει τα συναισθήματα παιχτών και να τα μεταφράσει στα πλαίσια ενός ψηφιακού κόσμου, κάτι που, σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας, θα βοηθήσει στη βελτίωση του ρεαλισμού στους εικονικούς κόσμους.

Η συσκευή, κόστους 299 δολαρίων, έχει ενσωματωμένο ένα γυροσκόπιο που ανιχνεύει την κίνηση του κεφαλιού και ασύρματες δυνατότητες επικοινωνίες με τον υπολογιστή.

Μεταξύ των συναισθημάτων που μπορεί να ανιχνεύσει η συσκευή περιλαμβάνονται ο ενθουσιασμός, η ένταση και η αγανάκτηση ενώ στις εκφράσεις προσώπου περιλαμβάνονται το γέλιο, το χαμόγελο, η έκπληξη και ο θυμός. Στα πλαίσια ενός εικονικού κόσμου, οι παίχτες θα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούν αντικείμενα με τη σκέψη μόνο, χωρίς να χρειάζεται πληκτρολόγιο, ποντίκι ή χειριστήριο.

Συγχώνευση δυνητικότητας και πραγματικότητας

Ο Ρέι Κούρζβεϊλ, πρωτοπόρος ερευνητής και εφευρέτης εφαρμογών στο Διαδίκτυο, προέβλεψε την ύπαρξη υπολογιστών στο μέγεθος αιμοσφαιρίων που θα δημιουργούν δίκτυα δυνητικών πραγματικοτήτων, μέχρι το 2033. «Θα βιώσουμε τρομακτικές αυξήσεις στην υπολογιστική ισχύ στα επόμενα 25 χρόνια, με το εικονικό να ανταγωνίζεται με την πραγματικότητα « ανέφερε χαρακτηριστικά.

Οι εξελίξεις στην πληροφορική τα τελευταία πενήντα χρόνια μας επιτρέπουν, σύμφωνα με τον Κούρζβεϊλ, να προβλέψουμε τι θα συμβεί στον τομέα αυτό τα επόμενα 25 χρόνια. Έκανε λόγο για υπολογιστές στο μέγεθος κυττάρου που θα μπορούν να καταπολεμήσουν τη νόσο του Πάρκινσον στον εγκέφαλο ή που θα φροντίζουν για τη διατήρηση της καλής μας υγείας περιπολώντας στο σώμα μας.

Μιλώντας στην GDC, ο Κούρζβεϊλ παρότρυνε τους ιθύνοντες της αγοράς να παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στην πληροφορική, εκφράζοντας την άποψη ότι σε κανένα άλλο μέσο υψηλής τεχνολογίας δεν προκαλούνται τόσα συναισθήματα όπως στα παιχνίδια. Ταυτόχρονα τόνισε ότι ο όρος «εικονική πραγματικότητα» δεν είναι πλέον έγκυρος: «Στους εικονικούς κόσμους ζούμε αληθινές ιστορίες αγάπης, μαθαίνουμε αληθινά, πραγματοποιούμε αληθινές συναλλαγές. Η εικονική πραγματικότητα είναι μια πραγματική πραγματικότητα».

Το μέλλον είναι στο Ίντερνετ

Σε μία από τις πολλές ομιλίες που πραγματοποιήθηκαν στη φετινή GDC, ο γενικός διευθυντής της Electronic Arts, Νιλ Γιάνγκ, έδωσε μέσα σε μια φράση το στίγμα για το μέλλον της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών: «Τα πάντα κινούνται προς το Ίντερνετ».

Το σκεπτικό προχωράει πολύ από τη σημερινή πραγματικότητα που βιώνει σήμερα η αγορά, όπως περιέγραψε στη σχετική ομιλία του ο Γιανγκ. «Ένας τεράστιος καταλύτης της αγοράς μας είναι εκεί έξω και δείχνει προς την κατεύθυνση της κατάργησης των συσκευών παιχνιδιών στο σπίτι. Αντ' αυτού, τα παιχνίδια θα φιλοξενούνται σε servers της Google σε κάποιο σημείο του κόσμου, και θα μεταφέρονται στην τηλεόραση για ένα μικρό επιπλέον ποσό που θα πληρώνει ο χρήστης στον πάροχο που θα παρέχει το απαραίτητο bandwidth για gaming στον πελάτη».

www.kathimerini.gr με πληροφορίες BBC

2 σχόλια:

everything53 είπε...

Απίθανο!!! Έμεινα με ανοιχτό το στόμα!!! :-Ο

kakos lykos είπε...

Υποψιάζομαι ότι η πρώτη του εφαρμογή θα είναι στον κόσμο του "second life". :)