Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2009

ΑΣΕΠ: Τον Μάρτιο οι επόμενες εξετάσεις του διαγωνισμού για τους εκπαιδευτικούς




Μάρτιο ο νέος διαγωνισμός για τους εκπαιδευτικούς.

Αντίστροφη μέτρηση σήμανε για τους 7.736 υποψηφίους των 351 θέσεων τεχνικών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών. Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του διαγωνισμού το Σαββατοκύριακο 31/1- 1/2, το ΑΣΕΠ έχει βάλει τώρα μπρος τις διαδικασίες για τη διεξαγωγή των νέων εξετάσεων.

Μέσα στον Μάρτιο τοποθετείται πλέον η διεξαγωγή του διαγωνισμού για τους υποψηφίους των προκηρύξεων 4Π και 5Π των εκπαιδευτικών και όπως αναφέρουν στελέχη του ΑΣΕΠ το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν ανακοινώσεις για την ακριβή ημερομηνία.

Το ΑΣΕΠ βρίσκεται σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να βρεθούν οι ανοικτές ημερομηνίες που θα μπορέσουν να γίνουν οι εξετάσεις σε συνδυασμό και με το γεγονός πως εντός του Μαρτίου επιδιώκεται να διενεργηθεί και ο γραπτός διαγωνισμός του υπουργείου Οικονομίας. Σε κάθε περίπτωση, όπως έχει αναφερθεί, οι εξετάσεις για τις δύο προκηρύξεις εκπαιδευτικών θα διεξαχθούν ταυτόχρονα μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, όπως ακριβώς έγινε και στην πρώτη φάση των προκηρύξεων 2Π και 3Π.

Όπως επισημαίνεται, αν και για την πρώτη φάση τα προβλήματα οργάνωσης οφείλονταν κυρίως στον μεγάλο αριθμό των συμμετεχόντων που έφτασαν τους 59.277, η δεύτερη φάση των τεχνικών ειδικοτήτων, παρ΄ ότι έχει σαφώς λιγότερους υποψήφιους, είναι πιο δύσκολη από άποψη προετοιμασίας εξαιτίας των πολλών μαθημάτων στα οποία θα εξεταστούν. Στόχος του ΑΣΕΠ είναι να ολοκληρώσει το ταχύτερο δυνατόν τις διαγωνιστικές διαδικασίες ώστε να επικεντρωθεί στη βαθμολόγηση των γραπτών. Σημειώνεται ότι, μετά και τις καθυστερήσεις που καταγράφηκαν, από το υπουργείο Παιδείας πιέζουν προκειμένου τα αποτελέσματα να εκδοθούν έως το τέλος Ιουνίου.

Ήδη, στην ανεξάρτητη Αρχή έχουν βάλει στο... φουλ τις μηχανές για να προχωρήσει άμεσα η αξιολόγηση των γραπτών των υποψηφίων που διαγωνίστηκαν το προπερασμένο Σαββατοκύριακο για τις 4.721 θέσεις εκπαιδευτικών.

Η βαθμολόγηση

Σύμφωνα με όσα ορίζονται και από τις σχετικές προκηρύξεις, η βαθμολόγηση των γραπτών των υποψηφίων περιλαμβάνει δύο διαφορετικές διαδικασίες: μία για τα ερωτήματα ανάπτυξης, που απαντήθηκαν στο «ειδικό τετράδιο» και μία για τις ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, οι οποίες δόθηκαν στο «ειδικό απαντητικό φύλλο». Στη μεν περίπτωση των ερωτημάτων ανάπτυξης χρειάζεται η συνδρομή βαθμολογητών. Συγκεκριμένα, κάθε γραπτό θα βαθμολογηθεί από δύο βαθμολογητές στην κλίμακα του 1 έως 100. Εάν προκύψει διαφορά μεγαλύτερη των 12 μονάδων στις εκτιμήσεις τους, τότε το οριστικό αποτέλεσμα θα δώσει τρίτος βαθμολογητής. Όσον αφορά τις ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, θα περάσουν απευθείας για βαθμολόγηση των ορθών απαντήσεων από σύστημα ηλεκτρονικού υπολογιστή (μέσω οπτικοηλεκτρονικού σαρωτή- scanner).

Οι υποψήφιοι θα πρέπει, προκειμένου να μπορέσουν να διοριστούν, να συγκεντρώσουν τουλάχιστον 50 μονάδες στις 100 σε καθεμία από τις θεματικές ενότητες που διαγωνίστηκαν και ταυτόχρονα ο μέσος όρος των δύο ενοτήτων να ξεπερνά τις 55 μονάδες.

Σκληρή μάχη

Με τη συμμετοχή να φτάνει το 81,35%, οι υποψήφιοι του φετινού διαγωνισμού έχουν να δώσουν σκληρή μάχη. Αξίζει να σημειωθεί πως στον προηγούμενο διαγωνισμό η συμμετοχή δεν ξεπέρασε το 77,03%, που για περισσότερες θέσεις (6.888) έλαβαν μέρος 55.353 υποψήφιοι- σε αυτόν τον διαγωνισμό πήραν μέρος 59.277 υποψήφιοι για μόλις 4.721 θέσεις.

Τα ευνοϊκότερα ποσοστά επιτυχίας συγκεντρώνουν οι δάσκαλοι- με αναλογία έναν υποψήφιο ανά θέση- καθώς και οι υποψήφιοι του κλάδου Οικιακής Οικονομίας. Στον αντίποδα είναι οι γυμναστές, όπου η αναλογία θέσεων και υποψηφίων εκτινάχθηκε στο 1 προς 124, ενώ μικρές πιθανότητες διορισμού συγκεντρώνουν και οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό για τον κλάδο Οικονομολόγων αλλά και Ιταλικής Γλώσσας.

Σε σύγκριση με την αναλογία διορισμού του προηγούμενου διαγωνισμού των εκπαιδευτικών το 2007, όλοι οι κλάδοι με εξαίρεση αυτόν των Δασκάλων, εμφανίζουν δυσμενέστερα ποσοστά διορισμού για τους υποψηφίους.

ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ




Καταχωρίστηκαν στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ (www.asep.gr) οι ορθές απαντήσεις στις ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στις οποίες εξετάστηκαν οι διαγωνισθέντες υποψήφιοι του γραπτού διαγωνισμού για την κατάρτιση πινάκων διοριστέων εκπαιδευτικών λειτουργών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ 70 Δασκάλων, ΠΕ02 Φιλολόγων, ΠΕ03 Μαθηματικών, ΠΕ04 Φυσικών (ΠΕ04.01 Φυσικών, ΠΕ04.02 Χημικών, ΠΕ04.04 Βιολόγων και ΠΕ04.05 Γεωλόγων), ΠΕ08 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων και ΠΕ15 Οικιακής Οικονομίας [Προκήρυξη 2Π/2008 - ΦΕΚ 515/8.10.2008, τεύχος προκηρύξεων ΑΣΕΠ].

Οι παρακάτω απαντήσεις είναι οι μόνες που αναγνωρίζονται ως ορθές από το ΑΣΕΠ και αυτές με βάση τις οποίες θα γίνει η βαθμολόγηση των διαγωνισθέντων. Επισημαίνεται ότι στην ερώτηση 41 (Α’ θεματική ενότητα) του κλάδου ΠΕ 70 Δασκάλων ως ορθές αναγνωρίζονται δύο απαντήσεις: η απάντηση (β) με βάση την εξεταστέα ύλη για το συγκεκριμένο κλάδο, αλλά και η απάντηση (δ) σύμφωνα με τις σύγχρονες θεωρίες της κβαντικής φυσικής.

Οι σωστές απαντήσεις βρίσκονται εδώ

Πηγή:ΤΑ ΝΕΑ - ΑΣΕΠ

Δεν υπάρχουν σχόλια: