Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2007

Οι "πολιτισμένοι" Νεοέλληνες



Υπήρχε στο ισόγειο της πολυκατοικίας που μένω ένα κόκερ σπάνιελ ο "Tούμπακτ", το σκυλάκι αυτό δεν υπάρχει πλέον, όχι από γηρατειά, αλλά επειδή έτσι αποφάσισε κάποιος "άνθρωπος".
Ήταν ένα ζωηρό σκυλί γεμάτο ενέργεια, η "κυρά" του το έβγαζε χωρίς λουρί για την πρωινή του βόλτα, θεωρούσε την είσοδο της πολυκατοικίας δικό του χώρο που έπρεπε να προστατεύσει, με αποτέλεσμα αλοίμονο σε όποιον έμπαινε ή έβγαινε εκείνη την ώρα, δεν ήταν λίγες οι φορές που είχε επιτεθεί και σε μένα, άσχετα αν έχω μεγαλώσει με σκυλιά και τα λατρεύω, πάντα άνοιγα με προσοχή την πόρτα του ασανσέρ για να γλυτώσω την επίθεση του "φύλακα".
Καμιά φορά που τύχαινε να είναι έξω φώναζα στην "κυρά" του Σούλααααα κράτα τον να περάσω.
Πριν λίγες μέρες την είδα στην είσοδο και της λέω: "είναι εδώ γύρω; προλαβαίνω να ανέβω πάνω;" μου απάντησε θλιμένα: "άφοβα, κάποιος έβαλε φόλα έξω από την πόρτα του γκαράζ και τον δηλητηρίασαν, δεν υπάρχει πλέον ο Τούμπακτ".
Μπορεί να ήταν ο φόβος και ο τρόμος μας αυτό το μικρόσωμο σκυλάκι αλλά στεναχωρήθηκα και εκνευρίστηκα πολύ, ήταν άδικος ο θάνατός του.
Μεγάλο μερίδιο ευθύνης ρίχνω και στην "κυρά" του, αν τον είχε με λουρί πολλά θα είχε αποφύγει, και τις επιθέσεις στους ενοίκους αλλά και τον θάνατό του.
Στην αρχή νόμιζα ότι το περιστατικό αυτό ήταν αποκλειστικά για να θανατωθεί το συγκεκριμένο ζώο αφού γνώριζαν την περιοχή της βόλτας του και τον τρόπο που έβγαινε, αλλά τελικά δεν ήταν το μόνο θύμα ενός αρωστημένου μυαλού.
Χθες βγαίνοντας από την πολυκατοικία είδα ένα χαρτί από το δήμο της Αθήνας κολλημένο δίπλα στα κουδούνια.
Έγραφε: "Γύρω από την πολυκατοικία σας έχουν περισυλλεγεί πολλά νεκρά ζώα κατά το τελευταίο διάστημα, η Θανάτωση και ο βασανισμός των ζώων τιμωρείται από τον νόμο, όπως και η συγκάλυψη των ή του ενόχου, όποιος γνωρίζει κάτι παρακαλούμε να το καταθέσει...".
Ντράπηκα γι' αυτό που είδα, η πολυκατοικία μου έχει πολλούς φιλόζωους, δεν είχαμε ποτέ τέτοια δείγματα συμπεριφοράς, ακόμα και οι αδέσποτες γάτες της γειτονιάς έχουν ονόματα τις ταϊζουμε είναι φιλικές και έρχονται και τρίβονται στα πόδια μας, πολλές φορές όταν ο καιρός είναι κακός και έρχεται καμία στην είσοδο την βάζουμε μέσα να περάσει την νύχτα της, δεν μπορώ να σκεφτώ ποιος μπορεί να το έχει κάνει αυτό.
Κι αν δεν είναι από την δικιά μας πολυκατοικία; αν είναι από την απέναντι ή την διπλανή;
Γιατί στιγματιστήκαμε τόσοι άνθρωποι γιατί κόλλησαν μόνο στην δικιά μας χαρτί;
Αχ και να πέσει στα χέρια μου το τομάρι θα τον βάλω να το φάει το "μεζεδάκι" που θα έχει ετοιμάσει.Κρύψου πούστη γιατί δεν θα γλυτώσεις από μένα.

Νωρίτερα διάβασα στα madata και κάτι άλλο που δείχνει περίτρανα πόσο "πολιτισμένοι" είμαστε απέναντι στα ζώα.Γίναμε ξεφτίλες για άλλη μία φορά και στο εξωτερικό, ο τίτλος του θέματος; "Λαθραία διακίνηση σκύλων από την Ελλάδα"... για τι άλλο; για να γίνουν πειραματόζωα σε κάποιο εργαστήριο, δήθεν ότι προορίζονταν να δωθούν σε φιλόζωες οικογένειες.

Περισσότερα εδώ

Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2007

Χριστούγεννα 2007




Η επιλογή της 25ης Δεκεμβρίου για τον εορτασμό των Χριστουγέννων, έγινε από τον Πάπα Ιούλιο τον Α, τον 4ο μ.χ. αιώνα, επειδή η συγκεκριμένη ημερομηνία συνέπιπτε με τα ειδωλολατρικά τελετουργικά για το Χειμερινό Ηλιοστάσιο ή την Επιστροφή του Ήλιου και πρόθεσή του ήταν να αντικατασταθεί ο ειδωλολατρικός εορτασμός από τον Χριστιανικό. Το 1752 αφαιρέθηκαν 11 ημέρες από το έτος, όταν έγινε η μετάβαση από το Ιουλιανό στο Γρηγοριανό ημερολόγιο. Κατά συνέπεια, η ημερομηνία της 25ης Δεκεμβρίου μετακινήθηκε κατά 11 ημέρες. Κάποια τμήματα της Χριστιανικής εκκλησίας, οι λεγόμενοι παλαιοημερολογίτες, γιορτάζουν ακόμα και σήμερα τα Χριστούγεννα στις 7 Ιανουαρίου (25 Δεκεμβρίου με το Ιουλιανό ημερολόγιο).

Η χρονολόγηση από τη γέννηση του Χριστού προτάθηκε από τον Σκύθη μοναχό και εκκλησιαστικό συγγραφέα Διονύσιο τον Μικρό (532 μ.Χ.), ηγούμενο μοναστηριού στη Ρώμη, κατά τον 6ο μ.Χ. αιώνα.

Μέχρι τότε, η χρονολόγηση γινόταν, είτε με αφετηρία την Κτίση της Ρώμης είτε «από Διοκλητιανού», δηλαδή με αφετηρία την (υποτιθέμενη) 29η Αυγούστου του 284 μ.Χ., ημερομηνία κατά την οποία ο Διοκλητιανός ανακηρύχτηκε αυτοκράτορας. Αφού, λοιπόν, δημιουργήθηκε η χρονολόγηση με αφετηρία τη γέννηση του Χριστού, οι μετέπειτα προσπάθειες των σοφών επικεντρώθηκαν στον ακριβή προσδιορισμό της ημερομηνίας της.

Πότε, όμως, γεννήθηκε ο Χριστός;

Τα Ευαγγέλια, κύρια πηγή πληροφοριών για τους Χριστιανούς, δεν αναφέρουν τίποτε σχετικό, ούτε μνημονεύουν κάποιον εορτασμό γενεθλίων κατά τον «ανθρώπινο» βίο του Σωτήρα Χριστού.

Έτσι, κατά τους πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες, ο ακριβής εντοπισμός της σχετικής ημερομηνίας δεν ενδιέφερε τους πρώτους Χριστιανούς που λάτρευαν τον Ιησού καθημερινά! Το πρόβλημα ανέκυψε, όταν το 135 μ.Χ. ο πάπας Τελεσφόρος απεφάσισε να θεσπίσει τη γιορτή των Χριστουγέννων. Αρχικά, η γιορτή ήταν κινητή και εορταζόταν είτε την 6η Ιανουαρίου με τα Θεοφάνια, είτε την 22α Δεκεμβρίου, την ημέρα του χειμερινού ηλιοστασίου. Η καθιέρωση, βέβαια, της γιορτής στο χειμερινό ηλιοστάσιο είχε το μεγάλο πλεονέκτημα, για την Επίσημη Εκκλησία, ότι συνέπιπτε με μεγάλες ειδωλολατρικές γιορτές, όπως τα Σατουρνάλια, προς τιμήν του Κρόνου, και τα Μπρουμάλια, τον παγανιστικό εορτασμό της μικρότερης μέρας του έτους, που ο Χριστιανισμός ήθελε να εξαλείψει. Έτσι, τα Χριστούγεννα, τοποθετήθηκαν την 25η Δεκεμβρίου - υποτιθέμενη ημερομηνία γέννησης του Θεανθρώπου.

Στη συνέχεια, η γιορτή από τη Δύση έφτασε στην Ανατολή και η παράδοση αναφέρει ότι η 25η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 378 μ.Χ. από τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο, τότε Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως. Δύο αιώνες αργότερα περίπου, ο Διονύσιος ο Μικρός, μετά από σχετική διαταγή του Ιουστινιανού και του πάπα Ιωάννη Α', προσπάθησε να φτιάξει Πασχάλιο, με αφετηρία χρονολόγησης τη γέννηση του Χριστού. Θεώρησε, λοιπόν, ότι ο Ιησούς Χριστός γεννήθηκε στις 25 Δεκεμβρίου του έτους 1, που κατ' αυτόν αντιστοιχούσε στο έτος 754 από την Κτίση της Ρώμης. Με άλλα λόγια, ο Διονύσιος θεώρησε, κατά σύμβαση, ότι η γέννηση του Χριστού έλαβε χώρα το «έτος 1».

Η σύγχυση στον ορισμό των δεκαετιών

Από την απόφαση αυτή του Διονυσίου του Μικρού δημιουργήθηκε η ασάφεια για το τέλος των δεκαετιών. Ας δούμε, γιατί...

Ο Διονύσιος, αρχίζοντας το μέτρημα, θεώρησε ότι η γέννηση του Χριστού έλαβε χώρα το «έτος 1». Δηλαδή, δεν έλαβε υπόψη του το «έτος μηδέν». Αυτό, πολύ απλά, πάει να πει ότι, εφόσον το μέτρημα άρχισε το έτος 1, η πρώτη δεκαετία διήρκεσε από το 1 έως το 10, η δεύτερη από το 11 έως το 20 κ.ο.κ. Εδώ γεννάται το πρώτο ερώτημα:

Πότε αρχίζει και πότε λήγει μία δεκαετία; Η πρώτη δεκαετία του αιώνα μας, αυτή, δηλαδή, που σήμερα διανύουμε, άρχισε το έτος 2000 ή το 2001; Οι περισσότεροι άνθρωποι θα απαντήσουν, πολύ φυσικά, ότι άρχισε την 1η Ιανουαρίου 2000 και θα λήξει φυσιολογικά την 31η Δεκεμβρίου 2009.

Λάθος, απαντούν οι αστρονόμοι και θεωρητικοί των ημερολογίων. Το 2000 φαίνεται σωστό, από απόψεως ακούσματος και γραφής, αλλά, στην πραγματικότητα, ήταν η τελευταία χρονιά της δεκαετίας του '90. Αυτό σημαίνει ότι η δεκαετία που διανύουμε άρχισε κανονικά την 1η Ιανουαρίου 2001 και θα λήξει την 31η Δεκεμβρίου του 2010. Όλα αυτά οφείλονται στο γεγονός ότι ο Διονύσιος ο Μικρός δεν προσδιόρισε το πρώτο έτος του ημερολογίου ως «έτος μηδέν». Αν το είχε κάνει, θα γλιτώναμε μια και έξω από τη σύγχυση για το ορισμό των δεκαετιών.

Γιατί, όμως, δεν υπολόγισε το «έτος μηδέν»; Για τον απλούστατο λόγο, ότι την εποχή εκείνη στη Δύση χρησιμοποιούσαν το ρωμαϊκό σύστημα αρίθμησης, με τα λατινικά αριθμητικά σύμβολα που δεν περιείχαν το μηδέν.

πηγή: Καθημερινή-www.xmas.gr

Κάλαντα

Τα Κάλαντα αποτελούν δημοτικά ευχητικά και εγκωμιαστικά τραγούδια που ψάλλονται εθιμικά κατ΄ έτος κυρίως την παραμονή μεγάλων θρησκευτικών εορτών όπως των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς (Αγ. Βασιλείου), των Θεοφανίων, ακόμη και των Βαΐων (ή Λαζάρου), με εξαίρεση εκείνων της Μεγάλης Παρασκευής που είναι κατανυκτικά.

Περισσότερα εδώ

Κάλαντα Χριστουγέννων από διάφορες περιοχές της Χώρας μας.

Κλασσικά Κάλαντα

Καλήν εσπέραν άρχοντες
κι αν ει - κι αν είναι ο ορισμός σας,
Χριστού τη θεία γέννηση,
να πω, να πω στ' αρχοντικό σας.

Χριστός γεννάται σήμερον
εν Βη - εν Βηθλεέμ τη πόλει,
οι ουρανοί αγάλλονται,

χαίρε - χαίρετ' η φύσις όλη.

Εν τω σπηλαίω τίκτεται,
εν φα - εν φάτνη των αλόγων
ο βασιλεύς των ουρανών
και ποι - και ποιητής των όλων.

Πλήθος αγγέλων ψάλλουσι το "Δόξα εν υψίστης"
και τούτο άξιον εστί, η των ποιμένων πίστης.

Εκ της Περσίας έρχονται τρεις μάγοι με τα δώρα,
άστρο λαμπρόν τους οδηγεί χωρίς να λείψει ώρα.

Έφθασαν εις Ιερουσαλήμ, με πόθον ερωτώσι
που εγεννήθη ο Χριστός, να παν να τον ευρώσι.

Δια Χριστόν ως ήκουσεν ο Βασιλεύς Ηρώδης,
αμέσως εταράχθει κι έγινε θηριώδης.

Ότι πολλά φοβήθηκε δια την βασιλείαν,
μη του την πάρει ο Χριστός και χάσει την ουσίαν.

Καλεί τους μάγους και ρωτά "πού ο Χριστός γεννάται"
"Εν Βηθλεέμ ηξεύρομεν, ως η γραφή διηγάται"

Κάλαντα Μωραΐτικα

Χριστούγεννα-Πρωτούγεννα πρώτη γιορτή του χρόνου,
για βγάτε διέτε μάθετε πως ο Χριστός γεννιέται
γεννιέται κι ανατρέφεται στο μέλι και στο γάλα.
Το μέλι τρων' οι άρχοντες, το γάλα οι αφεντάδες
και το μελισσοβότανο το λούζονται οι κυράδες.
Κυρά καμαροτράχηλη, κυρά γαϊτανοφρύδα,
κυρά μου, όταν στολίζεσαι να πας στην εκκλησιά σου,
κάνεις τον ήλιο πρόσωπο και το φεγγάρι αγκάλη,
και τον καθάριο Αυγερινό τον κάνεις δαχτυλίδι.
Εμείς εδώ σεν ήρθαμε να φάμε και να πιούμε,
μόνο σας αγαπούσαμε κι ήρθαμε να σας δούμε.
Δώστε μας και τον κόκορα, δώστε μας και την κότα,
δώστε μας και πεντ' έξι αυγά να πάμε σ' άλλη πόρτα.
Εδώ που τραγουδήσαμε πέτρα να μη ραΐσει
κι ο νοικοκύρης του σπιτιού χρόνους πολλούς να ζήσει!
Και εις έτη πολλά!

Κρητικά κάλαντα

Καλήν εσπέρα άρχοντες κι αν είναι ορισμός σας
Χριστού τη θεία γέννηση να πω στ' αρχοντικό σας.
Χριστός γεννάται σήμερον εν Βηθλεέμ τη πόλει,
οι ουρανοί αγάλλονται χαίρετ' η φύσις όλη.

Άψε Βαγίτσα το κερί, άψε και το διπλέρι
και κάτσε και ντουχούντιζε ίντα θα μας εφέρει.
Για πα και για λουκάνικο, για χοιρινό κομμάτι
κι από τη μαύρη όρνιθα κανένα αυγουλάκι κι αν τό 'κανε κι η γαλανή ας είναι ζευγαράκι.

Φέρε πανιέρι κάστανα, πανέρι λεπτοκάρυα
και φέρε και γλυκό κρασί να πιουν τα παλικάρια.
Κι αν είναι με το θέλημα άσπρη μου περιστέρα
ανοίξατε την πόρτα σας να πούμε 'καλησπέρα".

Κάλαντα "Βυζαντινά"-Πόντου

Άναρχος Θεός καταβέβηκεν,
και εν τη Παρθένω κατώκησεν.
Έρουρεμ, έρουρεμ
έρου, έρου, έρουρεμ, Χαίρε Δέσποινα!

Βασιλεύς των όλων και Κύριος
ήρθε τον Αδάμ αναπλάσασθαι.
Έρουρεμ, έρουρεμ
έρου, έρου, έρουρεμ, Χαίρε Άχραντε!

Γηγενείς σκιρτάτε και χαίρεσθε,
τάξεις των αγγέλων ευφραίνεσθε.
Έρουρεμ, έρουρεμ
έρου έρου έρουρεμ, Χαίρε Δέσποινα!

Δέξου Βηθλεέμ τον Δεσπότην σου,
Βασιλέα πάντων και Κύριον
Έρουρεμ, έρουρεμ,
έρου, έρου, έρουρεμ, Χαίρε Άχραντε!

Εξ Ανατολών Μάγοι έρχονται,
δώρα προσκομίζοντες άξια.
Έρουρεμ, έρουρεμ
έρου, έρου, έρουρεμ, Χαίρε Άχραντε!...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!

Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2007

Γιορτινή εξόρμηση στα βουνά...και όχι μόνο!



Ξεκινώντας από την Αθήνα παίρνοντας την Αθηνών-Λαμίας κατευθυνόμαστε προς Βοιωτία στον νομό που είναι ο πρώτος που θα μας οδηγήσει στους προορισμούς μας, μία διήμερη εκδρομή αρχίζει, τα μέρη που θα καθήσουμε για φαγητό και το μέρος όπου θα περάσουμε το βράδυ, ανήκουν στην διάθεση του καθενός, όλες περιοχές έχουν πολύ καλό φαγητό και καταλύματα.


("Κρύα"-Λειβαδιά)

Πρώτη στάση στη Λειβαδιά στην "Κρύα" στο ποτάμι για καφέ, συνεχίζοντας την διαδρομή μας φτάνουμε στην Αράχωβα παραδοσιακή και κοσμοπολίτικη μαζί, μας υποδέχεται με έντονη την μυρωδιά από τα ξύλα που καίγονται στα τζάκια, και τα ψητά που γυρνάνε στις σούβλες.


(Αράχωβα)

Εδώ έχουμε δύο επιλογές, ή να ανηφορίσουμε προς το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού και τις πίστες του και να δοκιμάσουμε το ταλέντο μας στους ελιγμούς στο Σκι, ή να συνεχίσουμε την πορεία μας (μπαίνοντας πλέον στο νομό Φωκίδας) στον ομφαλό της Γης όπως έλεγαν οι Αρχαίοι τους Δελφούς, το κέντρο του αρχαίου ελληνικού πνεύματος ,είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά μέρη που μπορεί να συναντήσει κανείς, τόσο για το επιβλητικό μεγαλείο του φυσικού σκηνικού, όσο και για τον εξαιρετικό τρόπο με τον οποίο περιβάλλεται από τα αρχαία ερείπια.


(Δελφοί)

Μερικά μόνο από τα αρχαία μνημεία των οποίων σώζονται ερείπια είναι ο Ναός του Απόλλωνα, το στάδιο χωρητικότητας 7.000 θέσεων όπου γίνονταν τα “Πύθια”, το αρχαίο θέατρο των Δελφών, η Κασταλία Κρήνη. ο Ναός της Προνοίας Αθηνάς κα. Στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Δελφών μεταξύ άλλων σώζονται έργα τέχνης και αναθήματα από το Ιερό και το Μαντείο, αετώματα ναών, γλυπτά καθώς και το πασίγνωστο χάλκινο άγαλμα του “Ηνίοχου”.

Συνεχίζοντας την διαδρομή μας συναντάμε πλέον αφού έχουμε κατέβει το βουνό την Ιτέα(επίνειο της Αμφισσας).

Οι προορισμοί μας όμως είναι για πιο παραδοσιακές περιοχές, έτσι αφήνουμε πίσω μας την Ιτέα και προχωράμε προς Γαλαξίδι!


(Γαλαξίδι)

Το Γαλαξίδι είναι μια γραφική αρχοντική κωμόπολη, γεμάτη αξιοθέατα, ήταν η πρώτη ναυτική δύναμη. Μια ναυτική πολιτεία που σέρνει πίσω της 4.000 χρόνων ιστορική διαδρομή με κορύφωση στον αγώνα του ΄21.

Αποχαιρετώντας το Γαλαξίδι προχωράμε για Αιτωλοακαρνανία και συγκεκριμένα για την Ναύπακτο με το γραφικό βενετσιάνικο λιμάνι και το απόρθητο κάστρο της.


(Ναυπακτος)

Μία πόλη που η ιστορία της αρχίζει το 1104 π.Χ., όταν οι Δωριείς καταφθάνουν στη Ναύπακτο και κατασκευάζουν πλοία (ναυς+πήγνυμι = κατασκευάζω πλοίο), για να περάσουν απέναντι, στην Πελοπόννησο.
Χάρη στη γεωγραφική της θέση, καθώς ήλεγχε την είσοδο του Κορινθιακού κόλπου, βρισκόταν πάντα στο επίκεντρο της προσοχής των δυνατών κάθε εποχής.
Σταθμός στην ιστορία της Ναυπάκτου είναι το έτος 1571. Στην θαλάσσια περιοχή, που τότε ήταν γνωστή ως «Κόλπος της Ναυπάκτου», διεξάγεται μια από τις μεγαλύτερες ναυμαχίες της παγκόσμιας ναυτικής ιστορίας, η «Ναυμαχία της Ναυπάκτου».
Η περιοχή της Ναυπακτίας κρύβει και πολλές ορεινές πανέμορφες επιλογές για όποιον θέλει να συνεχίσει το οδοιπορικό του.


(Γέφυρα Ρίου-Αντίριου)

Η επιστροφή μας στην Αθήνα μπορεί να γίνει μέσω της γέφυρας Ρίου-Αντιρίου περνώντας απέναντι στην Πελοπόννησο και στον νομό Αχαϊας, και μετά παίρνουμε την Εθνική οδό Αθηνών Πατρών, όπου στην διαδρομή μας θα συναντήσουμε κι΄αλλα πολλά αξιόλογα μέρη για στάσεις, μερικά από τα οποία τα είχα αναφέρει μια άλλη φορά σε πρόταση για απόδραση από την Αθήνα.

Πληροφορίες για Γαλαξίδι και Ναύπακτο από εδώ και εδώ

Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2007

Η 11η ώρα



Ένα καταπληκτικό ντοκιμαντέρ, που περιγράφει, την δραματική κατάσταση που έχουμε φέρει τον πλανήτη μας μετά την βιομηχανική επανάσταση. Οι πόροι εξαντλούνται, αυτοί οι ίδιοι πόροι όμως κατά την χρησιμοποίησή τους σκοτώνουν την γη, μεταβάλεται το κλίμα, οι πάγοι λιώνουν, έστω και μισό βαθμό να ανέβει η συνολική θερμοκρασία του πλανήτη ακόμα θα είναι καταστροφικό.

Το τρίτο είδος χιμπατζήδων ο άνθρωπος, όπως χαρακτηριστικά τον αποκάλεσαν στην ταινία, μπορεί να εξαφανιστεί, όπως έχουν εξαφανιστεί τόσες και τόσες μορφές ζωής από την δημιουργία της γης μέχρι και σήμερα.Μετά την εξαφάνιση του ανθρώπου όμως, ο πλανήτης αυτός θα συνεχίσει να υπάρχει, θα επουλώσει τις πληγές του και θα αναγεννηθεί.

Το ντοκιμαντέρ περιλαμβάνει διαλόγους με ειδήμονες από όλο τον κόσμο, ανάμεσά τους τον πρώην ηγέτη της Σοβιετικής Ένωσης Μιχαήλ Γκορμπατσόφ, το διάσημο επιστήμονα Στίβεν Χόκινγκ, τον πρώην επικεφαλής της CIA Ρ. Τζέιμς Γούλσεϊ και τους ειδικούς σταθερών κατασκευών Γουίλιαμ ΜακΝτόναγκ και Μπρους Μάου, κι επιπλέον πάνω από 50 σημαντικούς επιστήμονες, στοχα­στές και ηγέτες που εκθέτουν τα δεδομένα και συζητούν πάνω στα πιο φλέγοντα περιβαλλοντικά θέματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας.

Είναι ένα σκληρό ντοκιμαντέρ που πρέπει να το δούμε όλοι και να αφυπνιστούμε.
Σαν εξαίρεση όμως μία συμβουλή: Αν κάποιος συνοδέψει μικρά παιδιά να το δούν, να σκεφτεί πρώτα αν έχουν την κατάλληλη πνευματική ωριμότητα να παρακολουθήσουν κάτι τέτοιο και να κατανοήσουν τα μηνύματα που περνάει.

Περισσότερα εδώ

Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2007

Γιορτινή Αθήνα



Για άλλη μία χρονιά φόρεσε η Αθήνα τα καλά της να υποδεχτεί τις γιορτές , το τέλος αυτού και την αρχή του καινούργιου χρόνου.

Το δέντρο φωτίστηκε την Πέμπτη στη πλατεία Συντάγματος και ο ουρανός στολίστηκε από πυροτεχνήματα, φέτος δεν θα δούμε το σοκολατένιο χωριό και την ζαχαρούπολη στην Αθήνα, ίσως οι πιο τσουχτερές τιμές και απ΄το κρύο, να συνετέλεσαν σε αυτό, ανεξάρτητα όμως από τις τιμές που είχαν τα προϊόντα μπορώ να πω ότι σαν εικόνα πρόσθεταν πολύ στο σκηνικό της πλατείας.

Φέτος μου φάνηκε λίγο γυμνή, υπάρχουν μόνο το καρουσέλ τα φωτάκια και το δέντρο να δημιουργούν μια μόνιμη εικόνα, αν αφαιρέσουμε τους συμπαθέστατους άγιους Βασίληδες, τους πωλητές μπαλονιών, τα πόνυ και τον τεράστιο ήρεμο βόα που δεν δείλιασα καθόλου να τον περάσω στον λαιμό μου και να φωτογραφηθώ μαζί του(αν και θα προτιμούσα να βρισκόταν στο φυσικό του περιβάλλον).

Θα γίνουν πολλές εκδηλώσεις όμως που θα μας βάλουν για τα καλά στο κλίμα, στο Σύνταγμα, στον Εθνικό κήπο, στο Γκάζι(στην τεχνόπολη), πλατεία Κοτζιά, αλλά και σε πολλές άλλες γειτονιές της Αθήνας.

Αυτό που εύχομαι για τις γιορτές που έφτασαν, όλοι οι Έλληνες να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση, να μην δούμε την επόμενη μέρα ποτέ ξανά αληθινά χριστουγεννιάτικα δέντρα πεταμένα στα σκουπίδια.
Σε κάθε πολίτη που πάει να αγοράσει αληθινό, ας έρχεται στη σκέψη του η εικόνα από τα καμμένα, και το δράμα που έζησε η χώρα μας το φετινό καλοκαίρι.
Υπάρχουν τεχνιτά που είναι τόσο καλοφτιαγμένα, που και οικολόγος να μην είναι κανείς ας σκεφτεί και αυτές τις παραμέτρους, κρατάνε χρόνια(με το τέλος των εορτών το αποθηκεύεις και το έχεις για του χρόνου), δεν μαδάνε, είναι οικονομικά.
Κι αν κάποιος δεν θέλει να στολίσει δέντρο υπάρχει πάντα και το Ελληνικό καραβάκι.

Καλές γιορτές και καλά μυαλά!

Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2007

Κατεβάστε το γενικό για 15 λεπτά ....



Κατεβάστε το γενικό για 15 λεπτά ....

... στις 15 Δεκεμβρίου

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΔΕΙΞΤΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΑΣ
ΣΤΙΣ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΕΘΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΕΗ
15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΑΙ ΩΡΑ 12.00 TO ΜΕΣΗΜΕΡΙ, ΓΙΑ 15 ΛΕΠΤΑ ΚΑΤΕΒΑΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΔΙΑΚΟΠΤΗ
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!!!!
ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ;

Αντίστοιχα υπάρχει δελτίο τύπου από τον ΣΕΒ

"Τοποθέτηση του ΣΕΒ για τα νέα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος"

Ημερομηνία Δημοσίευσης: Δευτέρα, 3 Δεκεμβρίου 2007 - 10:49

Η επιβολή και νέας αύξησης που φτάνει το 20% στο βιομηχανικό και εμπορικό ρεύμα επιφέρει ένα ακόμα πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων και της εθνικής οικονομίας. Σε συνδυασμό με την αλματώδη άνοδο των πρώτων υλών διεθνώς, η αύξηση αυτή συντελεί στην επιδείνωση του επιχειρηματικού κλίματος, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει επικίνδυνα τις πληθωριστικές πιέσεις, που απειλούν ευθέως την αγοραστική δύναμη όλων των καταναλωτών, όλων των εργαζομένων.

Επιχειρηματίες και καταναλωτές πληρώνουν σήμερα το κόστος της ολιγωρίας και καθυστέρησης πολλών ετών.

Ο ΣΕΒ στηρίζει προσπάθειες της ΔΕΗ για εξυγίανση και δραστική βελτίωση της αποδοτικότητάς της, που θα είχαν ευεργετικές συνέπειες στο κόστος ηλεκτροπαραγωγής. Η προσπάθεια αυτή, όμως, δεν μπορεί να περιορίζεται στην αύξηση των τιμολογίων. Αυτό ισοδυναμεί με μονομερή μετακύλιση του κόστους στις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά.
πηγή:http://www.epr.gr/release/119459/

Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2007

Ο όρκος του Ιπποκράτη



Κάποιοι νεοέλληνες "ιατροί" πόσο τιμούν τον όρκο που έχουν δώσει;
Σε καθημερινή βάση βλέπουμε εξωφρενικά περιστατικά με ήρωες "ιατρούς" και ασθενείς.
Πόσοι από τους σύγχρονους ιατρούς όταν επανέλαβαν τον όρκο πίστευαν στα νοήματά του;

Ο όρκος του Ιπποκράτη

"1. ΟΜΝΥΜΙ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΙΗΤΡΟΝ ΚΑΙ ΑΣΚΛΗΠΙΟΝ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΝ ΚΑΙ ΠΑΝΑΚΕΙΑΝ ΚΑΙ ΘΕΟΥΣ ΠΑΝΤΑΣ ΤΕ ΚΑΙ ΠΑΣΑΣ ΙΣΤΟΡΑΣ ΠΟΙΟΥΜΕΝΟΣ , ΕΠΙΤΕΛΕΑ ΠΟΙΗΣΕΙΝ ΚΑΤΑ ΔΥΝΑΜΙΝ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΝ ΕΜΗΝ ΟΡΚΟΝ ΤΟΝΔΕ.

2. ΗΓΗΣΕΣΘΑΙ ΜΕΝ ΤΟΝ ΔΙΔΑΞΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΝ ΤΑΥΤΗΝ ΙΣΑ ΓΕΝΕΤΗΣΙΝ ΕΜΟΙΣΙ, ΚΑΙ ΒΙΟΥ ΚΟΙΝΩΣΕΣΘΑΙ ΚΑΙ ΧΡΕΩΝ ΧΡΗΖΟΝΤΙ ΜΕΤΑΔΟΣΙΝ ΠΟΙΗΣΕΣΘΑΙ ΚΑΙ ΓΕΝΟΣ ΤΟ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΑΔΕΛΦΕΟΙΣ ΙΣΟΝ ΕΠΙΚΡΙΝΕΕΙΝ ΑΡΡΕΣΙ, ΚΑΙ ΔΙΔΑΞΕΙΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΝ ΤΑΥΤΗΝ, ΗΝ ΧΡΗΙΖΩΣΙ ΜΑΝΘΑΝΕΙΝ, ΑΝΕΥ ΜΙΣΘΟΥ ΚΑΙ ΞΥΓΓΡΑΦΗΣ.

3. ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΗΣ ΤΕ ΚΑΙ ΑΚΡΟΗΣΙΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΟΙΠΗΣ ΑΠΑΣΗΣ ΜΑΘΗΣΙΟΣ ΜΕΤΑΔΟΣΙΝ ΠΟΙΗΣΕΣΘΑΙ ΥΙΟΙΣΙ ΤΕ ΕΜΟΙΣΙ ΚΙΑ ΤΟΙΣΙ ΤΟΥ ΕΜΕ ΔΙΔΑΞΑΝΤΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΑΙΣΙ ΣΥΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙΣΙ ΤΕ ΚΑΙ ΩΡΚΙΣΜΕΝΟΙΣ ΝΟΜΩ ΙΗΤΡΙΚΩ ΑΛΛΩ ΔΕ ΟΥΔΕΝΙ.

4. ΔΙΑΙΤΗΜΑΣΙ ΤΕ ΧΡΗΖΟΜΑΙ ΕΠ'ΩΦΕΛΕΙΗ ΚΑΜΝΟΝΤΩΝ ΚΑΤΑ ΔΥΝΑΜΙΝ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΝ ΕΜΗΝ, ΕΠΙ ΔΗΛΗΣΕΙ ΔΕ ΚΑΙ ΑΔΙΚΙΗ ΕΙΡΞΕΙΝ.

5. ΟΥ ΔΩΣΩ ΔΕ ΟΥΔΕ ΦΑΡΜΑΚΟΝ ΟΥΔΕΝΙ ΑΙΤΗΘΕΙΣ ΘΑΝΑΣΙΜΟΝ, ΟΥΔΕ ΥΦΗΓΗΣΟΜΑΙ ΞΥΜΒΟΥΛΙΗΝ ΤΟΙΗΝ ΔΕ ΟΜΟΙΩΣ ΔΕ ΟΥΔΕ ΓΥΝΑΙΚΙ ΠΕΣΣΟΝ ΦΘΟΡΙΟΝ ΔΩΣΩ.

6. ΑΓΝΩΣ ΔΕ ΚΑΙ ΟΣΙΩΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΩ ΒΙΟΝ ΤΟΝ ΕΜΟΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΝ ΤΗΝ ΕΜΗΝ.

7. ΟΥ ΤΕΜΕΩ ΔΕ ΟΥΔΕ ΜΗΝ ΛΙΘΙΩΝΤΑΣ , ΕΚΧΩΡΗΣΩ ΔΕ ΕΡΓΑΤΗΣΙΝ ΑΔΡΑΣΙΝ ΠΡΗΞΙΟΣ ΤΗΣΔΕ.

8. ΕΣ ΟΙΚΙΑΣ ΔΕ ΟΚΟΣΑΣ ΑΝ ΕΣΙΩ, ΕΣΕΛΕΥΣΟΜΑΙ ΕΠ' ΩΦΕΛΕΙΗ ΚΑΜΝΟΝΤΩΝ, ΕΚΤΟΣ ΕΩΝ ΠΑΣΗΣ ΑΔΙΚΙΗΣ ΕΚΟΥΣΙΗΣ ΚΑΙ ΦΘΟΡΙΗΣ ΤΗΣ ΤΕ ΑΛΛΗΣ ΚΑΙ ΑΦΡΟΔΙΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΕΠΙ ΤΕ ΓΥΝΑΙΚΕΙΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΔΡΕΙΩΝ , ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΤΕ ΚΑΙ ΔΟΥΛΩΝ.

9. Α Δ'ΑΝ ΕΝ ΘΕΡΑΠΕΙΗ Η ΙΔΩ Η ΑΚΟΥΣΩ , Η ΚΑΙ ΑΝΕΥ ΘΕΡΑΠΕΙΗΣ ΚΑΤΑ ΒΙΟΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ , Α ΜΗ ΧΡΗΠΟΤΕ ΕΓΚΑΛΕΣΘΑΙ ΕΞΩ , ΣΙΓΗΣΟΜΑΙ, ΑΡΡΗΤΑ ΗΓΕΥΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΤΟΙΑΥΤΑ.

10. ΟΡΚΟΝ ΕΝ ΟΥΝ ΜΟΙ ΤΟΝΔΕ ΕΠΙΤΕΛΕΑ ΠΟΙΕΟΝΤΙ ΚΑΙ ΜΗ ΞΥΓΧΕΟΝΤΙ ΕΙΗ ΕΠΑΥΡΑΣΘΑΙ ΚΑΙ ΒΙΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ, ΔΟΞΑΖΟΜΕΝΩ ΠΑΡΑ ΠΑΣΙΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙΣ ΕΣ ΤΟΝ ΑΙΕΙ ΧΡΟΝΟΝ, ΠΑΡΑΒΑΙΝΟΝΤΙ ΔΕ ΚΑΙ ΕΠΙΟΡΚΕΟΝΤΙ, ΤΑΝΑΝΤΙΑ ΤΟΥΤΕΩΝ."

Ένα απαράδεκτο περιστατικό έγινε η αφορμή για να αναφερθώ σε αυτό το θέμα.
Αλήθεια ο "ιατρός" αυτής της ιστορίας γνωρίζει και κατανοεί τον όρκο ή τον ενδιαφέρει μόνο η ορθογραφία του; Μήπως τα μπέρδεψε λίγο στην μετάφραση αυτής της φράσης "ΟΥ ΤΕΜΕΩ ΔΕ ΟΥΔΕ ΜΗΝ ΛΙΘΙΩΝΤΑΣ"; Και θεώρησε ότι ήταν αναρμόδιος στο να δεχτεί να υπογράψει την αίτηση μητέρας ασθενούς για αφαίρεση όγκου;

το περιστατικό έχει ως εξής:

"Δεν της έκανε το χειρουργείο γιατί η αίτηση ήταν ανορθόγραφη!"



"Μαθήματα ελληνικών αντί για χειρουργείο έκανε στη μητέρα ασθενούς γιατρός στη Θεσσαλονίκη. Η γυναίκα πήγε να συμπληρώσει την αίτηση για να υποβληθεί η κόρη της σε χειρουργική επέμβαση, όμως τα άκουσε για τα καλά από τον γιατρό, επειδή έκανε ορθογραφικά λάθη!
Η γυναίκα κατέθεσε την αίτηση για επέμβαση αφαίρεσης όγκου του ματιού στο ταμείο δημοσίου μόνο που ο ελεγκτής ένιωσε περισσότερο …καθηγητής και αντί να εξετάσει την σοβαρότητα της κατάστασης ασχολήθηκε με το επίπεδο μόρφωσης της καταγγέλλουσας.
Ο γιατρός «καθηγητής» φρόντισε με τον καλύτερο τρόπο, καταγγέλλουν οι συγγενείς της ασθενούς, να επιβαρύνει την κατάσταση και την ταλαιπωρία της. Όχι μόνο, όπως υποστηρίζουν, απέρριψε την αίτηση της για επέμβαση, αλλά θέλησε να την …αποτελειώσει ψυχικά κάνοντας της μαθήματα παιδείας.
Την παιδεία που δεν έδειξε ο ίδιος, υποστηρίζει ο σύζυγος της ασθενούς, ταλαιπωρώντας τη μητέρα της θέλησε να τη μάθει στην ίδια, που τυγχάνει να είναι και εκπαιδευτικός. Απαράδεκτη κρίνουν την κίνηση του συνάδελφοι γιατροί και εκπαιδευτικοί.
Μετά τον ψυχολογικό και γραφειοκρατικό Γολγοθά που πέρασε η Παναγιώτα Σαββιδου εγχειρίστηκε σε ιδιωτική κλινική ευτυχώς με επιτυχία

πηγη: alpha"

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2007

Είναι για τα πανηγύρια!!!



Τα πανηγύρια που γίνονται με τους πλανόδιους όλοι τα γνωρίζουμε, να όμως που η εκκλησία της Ελλάδος αποφάσισε να κάνει την μεγάλη έκπληξη αυτή τη φορά.
Όχι δεν πρόκειται να δούμε μόνο πάγκους με Ινδικά προϊόντα, Αραβικούς ναργιλέδες και στολές από χανούμισες που βλέπουμε εκτός των άλλων πραγμάτων στα πανηγύρια τα αφιερωμένα στη γιορτή κάποιου Αγίου, αλλά κάτι το οποίο το προωθεί η ίδια η εκκλησία, να δούμε τι άλλο θα σκαρφιστούν ακόμα για να κάνουν πιο ελκυστική την προσέλευση των "πιστών".
Αλήθεια τα κέρδη θα πάνε σε άτομα που τα έχουν ανάγκη; ή είναι πάλι μία κίνηση εντυπωσιασμού για να ανοίξουν οι αφελείς τις τσέπες τους, και δω πάλι μεγαλόσχημους ρασοφόρους στον "Λάμπρο" στη Βουλιαγμένη να διαλέγουν πιο πανάκριβο ψάρι που θα περιδρομιάσουν με τον οβολό των πιστών.
Bούρδουλας που σας χρειάζεται!!!

"Οδηγός είναι σταματημένος στο φωτεινό σηματοδότη περιμένοντας να ανάψει το πράσινο. Αίφνης, στο οπτικό του πεδίο μπαίνει μια από τις φαντεζί, ψηφιακής εκτύπωσης αφίσες σαν την εικονιζόμενη. Πού θα πάει ο νους του; Πως κάποιο φεστιβάλ τραγουδιού, χορού και... κεφιού θα γίνει στην πόλη (αν μάλιστα το θύμα της ακίνδυνης αυτής... πλεκτάνης έχει και κάποιους βαθμούς μυωπίας ίσως του «διαφύγει» η εικόνα της Παναγίας στο κέντρο της αφίσας).

Η πραγματικότητα βέβαια είναι άλλη καθώς αν πλησιάσει καλύτερα θα δει πως η αφίσα διαφημίζει το... πανηγύρι των Εισοδίων της Θεοτόκου που πέρασε.

Μια αφίσα διαφορετική απ’ όλες τις άλλες καθώς διαφημίζει... λίγο απ’ όλα. Και Θεία Λειτουργία και Αρτοκλασία και θείο κήρυγμα και λιτάνευση εικόνος και ολονύχτια αγρυπνία, αλλά και λαχειοφόρο αγορά με δώρο πολυτελές αυτοκίνητο κι ενοριακό ωδείο που δίνει πτυχία αναγνωρισμένα από το κράτος και σχολή πληροφορικής και δεν συμμαζεύεται...

Βέβαια, το πιο εντυπωσιακό είναι η λαχειοφόρος αγορά που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2007, ώρα 6 μ.μ., στον Ιερό Ναό, Αίθουσα Συνάξεως Θεοτόκου, με δώρο για τον μεγάλο νικητή ένα αυτοκίνητο.

Κάποτε ο Ιησούς είχε μπει στην Ιερουσαλήμ πάνω σε ένα γαϊδουράκι αφού προηγουμένως πέταξε τους εμπόρους έξω από τη συναγωγή. Σήμερα, οι πιστοί στριμώχνονται στην εκκλησία, μπας και κερδίσουν ένα... τούρμπο 16βάλβιδο.

Κάποτε οι άγγελοι έψαλλαν το «Ωσαννά εν τοις υψίστοις». Σήμερα, οι αντιπρόσωποι του Θεού δίνουν πτυχία μουσικής -για πιάνο και ορχήστρα, άραγε;- αναγνωρισμένα από το κράτος.
Κάποτε ο Χριστός είχε για μαθητές φτωχούς ψαράδες. Σήμερα, οι εκπρόσωποί του έχουν μαθητές χάκερ.

Θα πείτε άλλαξαν οι εποχές. Πέρασαν και 2.000 χρόνια από τότε. Ασε που μας κυρίευσε και η παγκοσμιοποίηση. Τελικά, όλα τριγύρω αλλάζουνε, ακόμη και η Εκκλησία...

πηγή:www.madata.gr "

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2007

Αίσχος. 23 σκυλία θανατώθηκαν στην Σαντορίνη



Διάβασα στην εφημερίδα ότι στην Οία σχεδόν κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, θανατώνουν με φόλες τα αδέσποτα σκυλιά. Μικρή η κοινωνία του νησιού εύκολα μπορούν να βρεθούν οι δράστες, από τις αρχές η απάντηση είναι αν δεν πιαστούν επ'αυτοφόρω δεν γίνεται τίποτα.
Μα καλά που τα λένε αυτά;
Είναι δυνατόν σε ένα χωριό( γιατί χωριό είναι αν και "διάσημο") να μην γνωρίζεις τι κάνει ο διπλανός σου;
Η μήπως είναι ένα σιωπηρό καθεστώς που επαναλαμβάνεται συνέχεια με τις ευλογίες όλων;
Δυστυχώς σε πολλές περιοχές της Χώρας μας συμβαίνουν ανάλογα φαινόμενα, για πολλούς ανεγκέφαλους η θανάτωση ενός ζώου ή ο βασανισμός του δεν σημαίνει τίποτα.
Α ρε φιλοτόμαρα πλάσματα ήθελα να σας έβλεπα αν υπάρξει ποτέ κάτι που να είναι πιο πάνω από τον άνθρωπο και βρεθείτε στη θέση των αδικοχαμένων αυτών πλασμάτων πως θα είναι τότε, όταν από παντού θα είστε κυνηγημένοι.
Θα πει κάποιος μα αυτά τα σκυλιά αυξάνονταν συνέχεια γεννοβολούσαν διαρκώς θα γεμίζε ο τόπος.
Κάνε τους στείρωση Ελληναρά μου που έχεις για εύκολη λύση την φόλα στα αδέσποτα, και άσε τα να ζήσουν δεν σου πιάνουν τον τόπο, ούτε σου τρώνε το φαγητό σου βολεμένε κοιλαρά μου.
Έχουν και αυτά δικαίωμα να ζήσουν σε ένα κομματάκι γης πάνω σε αυτόν τον πλανήτη όπως το έχεις και συ, ή μήπως άτομα σαν την φάρα σου δεν πρέπει να το έχουν; Μας βρωμίζεις τον αέρα και μόνο με την ύπαρξή σου το κατάλαβες "άνθρωπε";

Ολόκληρη η είδηση είναι αυτή:

"Ο Σωτήρης, ο Βλάσης και άλλα 21 σκυλιά δεν θα ξαναδούν «το πιο όμορφο ηλιοβασίλεμα στον κόσμο» στην Οία της Σαντορίνης. Εφυγαν την Πέμπτη, 8 Νοεμβρίου, ανήμερα των Ταξιαρχών με τον πιο φριχτό τρόπο μπροστά στα έντρομα μάτια ανθρώπων που πάλευαν να τα σώσουν με ενέσεις ατροπίνης, από το φυτοφάρμακο που χρησιμοποιήθηκε σε αυτήν τη μαζική δηλητηρίαση. Για τα περισσότερα ήταν ήδη αργά.

Η κοινότητα της Οίας, αν και το έγκλημα έχει ξανασυμβεί και επαναλαμβάνεται σχεδόν κάθε χρονιά «όλως τυχαίως» στην αρχή και στο κλείσιμο της σεζόν (βλέπετε το καλοκαίρι, τα αδέσποτα «προσθέτουν» γραφικότητα στο χωριό... είναι χάρμα οφθαλμών για τους τουρίστες), δεν κάνει απολύτως τίποτα. Πρέπει λέει να υπάρξουν «μάρτυρες του εγκλήματος» για να ξέρει ποιον θα «τιμωρήσει». Πόσους κατοίκους έχει η Οία, κύριε κοινοτάρχα; Πόσο δύσκολο θα ήταν, αν πραγματικά το θέλατε, να κατευθυνθείτε προς κάποιους πιθανούς υπόπτους; Αν θύμα του εγκλήματος ήταν άνθρωπος και όχι ζώο και δη αδέσποτο, με τον ίδιο τρόπο θα αντιδρούσατε; Με τόση αδιαφορία;

Ενας τόπος δεν χαρακτηρίζεται μόνο από τη φυσική του ομορφιά, αλλά κυρίως από την ομορφιά και τη ζεστασιά που κρύβει μέσα του και κουβαλάνε οι άνθρωποί του... Στην περίπτωση της Οίας και στο άκουσμα τέτοιων ειδήσεων, ο ήλιος σκοτεινιάζει, η Καλντέρα μυρίζει θάνατο και οι κραυγές των σκυλιών που πεθαίνουν αβοήθητα στοιχειώνουν για πάντα το τοπίο.

πηγη: ΕΘΝΟΣ "