Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2007

Απόδραση από την Αθήνα

Σαββατοκύριακο και πάλι, και πολλοί κάτοικοι της Αθήνας ετοιμάζονται να φύγουν για διήμερο.
Κοντινοί νομοί είναι κατάλληλοι για μικρές αποδράσεις από την καθημερινότητα.
Η Κορινθία και η γειτονική της Αχαΐα έχουν να μας προσφέρουν πολύ όμορφες διαδρομές, μία ενδιαφέρουσα απόδραση για Σαββατοκύριακο είναι στα σύνορα της Κορινθίας με την Αχαΐα.


(Δερβένι-παραλία)

Είναι μια διαδρομή κατάλληλη για όλες τις εποχές, το καλοκαίρι έχει τα παραλιακά χωριουδάκια που μπορεί κάποιος να ρίξει τις βουτιές του στα πεντακάθαρα νερά (ακόμα) του Κορινθιακού


(Χελμός)

και το χειμώνα να παίξει με το χιόνι αφού κοντά είναι και το χιονοδρομικό κέντρο του Χελμού.


(Λίμνη Τσιβλού)

Αν πάρουμε σαν ορμητήριο το Δερβένι προχωράμε προς Ακράτα απ' όπου θα ανέβουμε τον Χελμό,μπορούμε να πάρουμε την διαδρομή που θα μας βγάλει στη λίμνη Τσιβλού(Ζαρούχλα), η λίμνη είναι κρυμμένη ανάμεσα από ψηλά δέντρα ένα τοπίο μαγευτικό, συνεχίζοντας από εκεί φτάνουμε στο ομώνυμο χωριό την Ζαρούχλα, και το δρόμο να μην τον γνωρίζουμε θα μας οδηγήσουν εκεί τα "αρώματα" από τα ψητά, ένα παραδοσιακό χωριουδάκι που έχει κρατήσει στο ακέραιο τον χαρακτήρα του.


(Χελμός-δασικός δρόμος)

Στο τέρμα του χωριού ξεκινάει δασικός δρόμος βατός(για όσους δεν έχουν 4x4 να πηγαίνουν αργά για να μη βρούν θέλει λίγη προσοχή), αυτός ο δρόμος συνδέει ορεινά τους δύο νομούς την Αχαΐα με την Κορινθία, και μας μεταφέρει από την λίμνη Τσιβλού που είμασταν πριν στην λίμνη Δόξα και στα ορεινά χωριά της Κορινθίας.


(Ύδατα Στυγός-Νεραϊδόρραχη)

Στο ένα τρίτο της διαδρομής αυτού του δρόμου συναντάμε στα δεξιά μας μια πινακίδα και μια παράκαμψη που μπορούν αν θέλουμε να μας οδηγήσουν (όχι όμως σε όλη την διαδρομή με αυτοκίνητο) στα ύδατα της Στυγός(εκεί που έγινε αθάνατος ο Αχιλλέας κατά την μυθολογία) και στη βρύση της θρυλικής Γκόλφως.
Αν συνεχίσουμε όμως κανονικά την διαδρομή μας προς Φενεό και Κορινθία φτάνουμε στη λίμνη Δόξα μία πολύ όμορφη τεχνιτή λίμνη με φράγμα.Το χιλιομετρικό σύνολο της ορεινής διαδρομής είναι 15km.


(Λίμνη Δόξα)


(Λίμνη Δόξα)


(Παναγία των Βράχων)

Από εκεί γυρνώντας προς Δερβένι συναντάμε τον αρχαίο Φενεό, την Γκούρα, την Παναγία των βράχων(ένα εκκλησάκι κτισμένο μέσα στα βράχια όπου στο ιερό του τρέχει νερό από πηγή),το Σαραντάπηχο(ένα χωριουδάκι που παλαιώτερα ήταν πολύ πλούσιο είχε μέχρι και αεροδρόμιο),και στα δεξιά μας το βούνο Ζήρια με τα πανέμορφα μεσαία Τρίκαλα και πολλά άλλα μικρά και μεγάλα χωριά. Κατηφορίζοντας πλέον βρίσκουμε στην διαδρομή μας την ιστορική Ζάχολη μητρόπολη της δυτικής Κορινθίας και πρόσφερε πολλά στην επανάσταση του 1821.Αξίζει πραγματικά κανείς να επισκευτεί εκτός από τα μνημεία που έχει να δείξει και το ποτάμι της.


(Ζάχολη-ποτάμι)

Καθώς συνεχίζουμε να κατεβαίνουμε στα δεξιά μας μετά την Ζάχολη και πριν τα Ροζενά, είναι η Παναγία των καταφυγίων. Αξίζει μια κατάβαση(πρόσφατα έχουν γίνει σκαλοπάτια και είναι πολύ εύκολο) να επισκευτεί κανείς τα καταφύγια που είχαν τα παλικάρια της περιοχής στον αγώνα κατά των Τούρκων κατακτητών.


(Παναγία των καταφυγίων)

Φτάνοντας πλέον κάτω στην παραλία του Δερβενίου εκεί απ'όπου ξεκινήσαμε μπορούμε να πιούμε ένα ζεστό ρόφημα χαζεύοντας τον ήλιο να δύει πάνω από τον Παρνασσό που βρίσκεται απέναντί μας, αλλά για της ομορφιές που κρύβει το απέναντι βουνό θα μιλήσουμε σε μια άλλη απόδραση.

Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2007

Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2007

Nip tuck 4ος κύκλος





Από χθές το βράδυ έχουμε πάλι στις οθόνες μας (μέσα από το filmnet2 της nova) τον 4ο κύκλο της πολύ πετυχημένης σειράς.
Ίσως ο μέχρι τώρα ο πιο σκληρός από πλευράς σκηνών, με αίμα, βία και sex.
Παρόλο που μας σοκάρει με τις σκηνές της αυτή η σειρά, έχει πολλούς φανατικούς θεατές, ίσως γιατί άσχετα αν είναι μία εμπορική επιτυχία, σαν θεματολογία δεν χρυσώνει το χάπι και τολμάει να θίξει πολλά θέματα που θεωρούνται ταμπού.
Στο χθεσινό πρώτο επεισόδιο παρέλασαν στην οθόνη πολλά γνωστά ονόματα κατά πολύ γερασμένα ή αλλαγμένα.
Ο Λάρι Χάγκμαν ο πάλαι ποτέ "κακός" JR του Ντάλλας( ή όπως τον γνωρίζουν άλλοι ο σμηναγός Τόνι Νέλσον από το "Τζίνι και η Τζίνι)κατά πολύ γερασμένος φυσικά.
Η Κάθλην Τέρνερ, τίποτα δεν θύμιζε από την Πέγκυ Σου, ή από την κα. Ροουζ( από τον πόλεμο των Ρόουζ)μία υπέρβαρη ηλικιωμένη κυρία, που μόνο το χαμόγελο της σου έφερνε στο νου την παλιά μορφή της.Τέλος σαν κερασάκι στην τούρτα των σταρ, η "αιώνια παρθένα" ...Μπρουκ Σίντλς(που την γνωρίσαμε στην Γαλάζια Λίμνη και στην Ατέλειωτη Αγάπη), με καλοπατημένα τα 40+ πλέον αλλά και η μόνη που "έγραφε" καλά στο φακό.Αν κρίνω από το πρώτο επεισόδιο το ενδιαφέρον πάλι θα παραμείνει αμείωτο, προβλέπω πολλά κολλημένα μάτια στις οθόνες και πάλι, και νυσταγμένα στη δουλειά τα πρωινά, αφού η σειρά είναι ακατάλληλη για ανηλίκους και προβάλεται στη 1 την νύχτα.

Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2007

Adagio...

Adagio in G Minor (Albinoni)


ADAGIO (Tomaso Albinioni) - Lara Fabian


Η μουσική κάνει κύκλους, με τον όρο adagio στη κλασσική μουσική μιλάμε για ένα αργό θλιμμένο κομμάτι, σήμερα θα το λέγαμε blues ή slow. Η κλασσική rock μουσική στα αργά της κομμάτια θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν η εξέλιξη της κλασσικής μουσικής, εξ άλλου συχνά βλέπουμε rock συγκροτήματα να δανείζονται αποσπάσματα από γνωστά έργα κυρίως του Μπετόβεν και να δημιουργούν διασκευές.Δεν θα σταθώ όμως στον Μπετόβεν αλλά σε έναν προκλασσικό μουσικό που πάντα με συγκινούσε, έγραψε μπαρόκ μουσική, το έργο του που τον έκανε διάσημο, είναι το ημιτελές adagio, και ο μουσικός ο Τ. Αλμπινόνι(1671 - 1750).
Αν ο μουσικολόγος Remo Giazotto, που έγραφε την βιογραφία του δεν είχε βρει τα χειρόγραφα (μέρος μιας σονάτας) που είχαν διασωθεί, και δεν τα συμπλήρωνε επανασυνθέτοντας το κομμάτι, δεν θα το είχαμε γνωρίσει ποτέ.
Ένα κομμάτι πάντα σύγχρονο που γεμίζει την ψυχή με μια γλυκιά θλίψη.
Αυτό το κομμάτι έχει διασκευαστεί αρκετές φορές(σαν rock όχι ακόμα), πιστεύω σαν τραγούδι η καλύτερη διασκευή του είναι αυτή, που η φωνή της Lara fabian έρχεται και δένει απόλυτα με τις νότες του δημιουργού του.

Σάββατο, 24 Νοεμβρίου 2007

Σχολικό συγκρότημα Παγκρατίου. 7ο, 28ο και εσπερινό



Γενιές και γενιές μεγάλωσαν στα σπλάχνα του και πήραν τις πρώτες γνώσεις, πριν ακολουθήσουν τον δρόμο των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και άλλων σχολών, ή μιας επαγγελματικής αποκατάστασης χωρίς επιπλέον πτυχία.

Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 70 χωριζόταν σε 4ο Θηλέων, 7ο αρρένων, και εσπερινό.Για κάποιο διάστημα (στην κατοχή νομίζω) είχε χρησιμοποιηθεί και σαν νοσοκομείο.Από την δεκαετία του 80 και μετά έγιναν μικτά τα σχολεία, οι μαθητές του χωρίστηκαν στην αρχή βάση των επιθέτων μέχρι το κ στο ένα και από το κ έως το τέλος στο άλλο, αργότερα άλλαξε και αυτό βρήκαν άλλους τρόπους καταμερισμού των μαθητών. Μέχρι πρόσφατα για να εξυπηρετήσουν τον μεγάλο όγκο των μαθητών λειτουργούσαν με βάρδιες πρωί και απόγευμα, τα τελευταία χρόνια λιγόστεψαν τα τμήματα και νομίζω ότι έγινε και αυτό το συγκρότημα πρωινό.

Ήταν το σχολείο μου, εκεί έμαθα να σέβομαι και να με σέβονται, όχι δεν ήμουν κανένα φρόνιμο παιδάκι, έχω και γω αποβολές στο ενεργητικό μου και όχι μόνο ωριαίες, αλλά για αθώες παιδικές σκανδαλιές, άλλα χρόνια τότε και όχι πολύ μακρινά, οι ίδιοι καθηγητές σχεδόν και τότε και τώρα, η διαφορά, τα γκριζαρισμένα τους μαλλιά πλέον και μερικές ρυτίδες.
Τι έχει αλλάξει; Η νοοτροπία αντιμετώπισης των μαθητών.
Μιλήσαμε για δικαιώματα των παιδιών ξεχάσαμε να τους τονίσουμε και τις υποχρεώσεις. Ενα παιδί αν δεν καταλάβει ότι ελευθερία δεν σημαίνει ασυδοσία και δρα ανεξέλεγκτα με ατιμωρησία τότε μπορεί να φτάσει σε ακραίες ενέργειες σαν αυτές που οδήγησαν στα πρόσφατα γεγονότα.
Ήταν εξωσχολικοί μέσα στο χώρο του σχολείου και έκαναν τους βανδαλισμούς. Εύκολο να το λέει κανείς αυτό, και οι ομάδες περιφρούρησης του χώρου από μαθητές που ήταν; Γιατί άφησαν να μπουν εξωσχολικοί; Κάποιοι τους άφησαν να μπούν, δεν έπεσαν στην αυλή με αλεξίπτωτα. Ήταν φίλοι τους που μπήκαν για συμπαράσταση; Αφού ήταν φίλοι γιατί δεν τους εμπόδισαν να καταστρέψουν. Πολλά τα ερωτήματα άλλες τόσες και οι απαντήσεις.

Τα μάτια βούρκωσαν χθές το βράδυ, σε όσους πέρασαν σαν μαθητές ή σαν καθηγητές εκεί βλέποντας ειδήσεις, πολύ πρόσφατα είχε ανακαινιστεί το κτίριο, σωροί ερειπίων γέμιζαν την οθόνη τώρα, άμεση τιμωρία πρέπει στους ενόχους, είναι δεν είναι μαθητές, και αυτοί που κατ'όνομα είναι και έχουν πάρει μέρος με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τους αξίζει να έχουν και μόνο το όνομα μαθητής;

Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ

Παραδόθηκε ο οδηγός που σκότωσε και εγκατέλειψε τον 42χρονο στην Πέτρου Ράλλη

Παραδόθηκε ο οδηγός, οι τύψεις; Ο φόβος ότι είχαν πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής στην ανακάλυψή του και ήταν θέμα ωρών να του χτυπήσουν την πόρτα; Ίσως και τα δύο μαζί...Αλλάζει δυστυχώς όμως κάτι; Γυρνάει πίσω ο αδικοχαμένος πατέρας των δύο μικρών παιδιών; Όχι, αλλά δεν μένει όμως και ατιμώτητος αυτός που σκόρπισε τον θάνατο και βύθισε μία οικογένεια στο πένθος. Μακάρι ο νεκρός αυτός να είναι ο τελευταίος που πέφτει στο βωμό της ασφάλτου. Εύχομαι να αποκτήσουμε συνείδηση όλοι οι οδηγοί. Λιγότερα ατυχήματα μικρότερης σοβαρότητας και μόνο υλικές ζημιές, αυτές διορθώνονται. περισσότερες λεπτομέρειες εδώ

Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2007

Φλώρινα...ένας Νομός που σπάνια τον θυμούνται...και λίγοι τον γνωρίζουν!



Λένε "αν δεν παινέψεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει".
Αφορμή να αναφερθώ στο "σπίτι" μου λοιπόν-στον τόπο που γεννήθηκα και έζησα τα πρώτα μου χρόνια-, ήταν ένα άρθρο της forthnet .

"Στους δέκα καλύτερους προορισμούς για αγροτουρισμό στην Ευρώπη συγκαταλέγεται ο νομός Φλώρινας, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής ΕπιτροπήςΚατά την ετήσια Έκθεση Ευρωπαϊκού Τουρισμού, που έγινε στην Πορτογαλία, ο νομός Φλώρινας και άλλες εννέα ευρωπαϊκές περιοχές διακρίθηκαν ως «Έξοχοι Ευρωπαϊκοί Προορισμοί για το 2007» και τιμήθηκαν με το βραβείο EDEN.

Συγκεκριμένα, για το νομό Φλώρινας, η ανακοίνωση της Επιτροπής επισημαίνει τη «συμφιλίωση του τουρισμού με την ύπαιθρο και το περιβάλλον» και αναφέρεται, ειδικότερα, στο χιονοδρομικό κέντρο στο Βίτσι, καθώς και στα ορειβατικά μονοπάτια στα όρη Βαρνούς, Βέρνον και Βόρας, τα οποία οδηγούν στις λίμνες των Πρεσπών.

Με το βραβείο EDEN, το οποίο έχει καθιερωθεί με στόχο να αναδείξει την πολυμορφία και την ποιότητα του τουρισμού στην Ευρώπη, διακρίθηκαν, εκτός από την Φλώρινα, το Τρόοδος στην Κύπρο, η Σπέκια στην Πούλια της Ιταλίας, η κοιλάδα Pielachtal στην Αυστρία, η μικρή πόλη Ντουρμπουί στις Αρδέννες στο Βέλγιο, η περιοχή Σβέτι Μάρτιν Να Μούρι στην Κροατία, το Ορσέγκ στην Ουγγαρία, το Κλονακίλτι στην Ιρλανδία, η πόλη Κούλντιγκα στην Λετονία και το Ναδούρ στη Μάλτα."


Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης την θυμούνται σπάνια...Συνήθως αρχές του φθινοπώρου με τα καλλιτεχνικά δρώμενα που γίνονται στη Πρέσπα (τα Πρέσπια).
Και τον χειμώνα για τις πολύ χαμηλές της θερμοκρασίες, συναγωνίζεται κάθε χρόνο το Νευροκόπι.




Είναι ο νομός με τις 6 λίμνες(τη Μικρή -η περιοχή της Μικρής Πρέσπας είναι από τους σπουδαιότερους βιότοπους στην Ελλάδα για την αναπαραγωγή υδρόβιων πουλιών, όπως ερωδιοί, κορμοράνοι, λαγγόνες-και τη Μεγάλη Πρέσπα, καθώς και τις λίμνες της περιοχής Αμυνταίου Χειμαδίτιδα, Ζάζαρη, Βεγορίτιδα και Πετρών).

Τα βουνά της είναι καταπράσινα με ψηλά δέντρα και το τοπίο μπορεί να χαρακτηριστεί Αλπικό.Σε χαμηλότερο υψόμετρο κυριαρχούν δάση δρυός και φυλλοβόλα (γαύροι, σφένδαμοι κ.ά.), πιο ψηλά εκτείνονται δάση οξιάς και σε μικρότερο ποσοστό έλατα και κέδροι.

Παραδοσιακά χωριά και οικισμοί συνθέτουν το τοπίο.Ψαράδες και τα ασκηταριά στη μεγάλη Πρέσπα, Αγιος Γερμανός στη μεγάλη Πρέσπα, Αγιος Αχίλλειος-με τα ερείπια της Βυζαντινής Βασιλικής- στην μικρή Πρέσπα, Νυμφαίο με τα παραδοσιακά του κτίσματα και το κέντρο διάσωσης αρκούδας-λύκου Αρκτούρος στο Βίτσι.Και τόσα άλλα.




Η ίδια η πόλη της Φλώρινας κατά ένα μεγάλο μέρος έχει χάσει τον παραδοσιακό της χαρακτήρα, τα λιγοστά αρχοντικά που έχουν απομείνει για να θυμίζουν τις δόξες του παλιού καιρού είναι στο "Γιάζι" και γενικότερα κατά μήκος του ποταμού Σακουλέβα(λυγκιστής κατά την αρχαιότητα, από τον λύγκα,αφού η περιοχή είχε πολλά τσακάλια).
Είναι γνωστή για δύο πολύ σημαντικές παραγωγές που έχει, πιπεριές και καλλιτέχνες(ζωγράφους και γλύπτες). Πρόσφατα δημιουργήθηκε παρακλάδι της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών και στην Φλώρινα(τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας).

Μπορεί η Αθήνα και οι υποχρεώσεις να με κρατάνε μακριά της και να μη μπορώ να πηγαίνω όσο συχνά θέλω, αλλά ποτέ δεν βγαίνει από την ψυχή μου, αυτό το μικρό κομμάτι γης, η προσωπική μου Πατρίδα εκεί στην εσχατιά των συνόρων.

Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου 2007

Συλλάβετε τον... Σφουγγαράκη




Μη σας ξεγελάει το αθώο του βλέμμα και το γέλιο, τι κι αν φοράει σκούφο Αι Βασίλη, στα χέρια δεν φέρνει δώρα αλλά φούντα, το πιο μεγάλο πειστήριο ... το όνομα του ΣΦΟΥΓΓΑΡΑΚΗΣ...(αυτό το -ακης μάλλον τον έκαψε)

Κάτι τέτοια τρελά και παλαβά σκέφτηκε και το ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο, και θεώρησε την έξυπνη αυτή παιδική(και όχι μόνο σειρά) ακατάλληλη για τις ψυχές των παιδιών γιατί περιέχει βία.

Δηλαδή τα cartoons με τα τέρατα είναι καλά ε; Τα video games με τα zombie;
Οχι Οχι μέσα στη τρυφερότητα είναι αυτά, όπως εξαιρετικές εκπομπές για την διάπλαση των παιδιών είναι και οι μεσημεριανές "Κατινιές" με την κάθε πικραμένη υστερική που έγινε τάρανδος.
"Γύρνα πίσω γλυκέ μου θα σου φτιάξω γιουβαρλάκια", "θα πουλήσω τα πάντα αρκεί να γυρίσεις πίσω και θα στα δώσω τα λεφτά να περνάς καλά με την γκόμενα".
Ελεος κυρά μου με την ξεφτίλα σου μας χαλάς την αισθητική.
Οπως και σεις "Κατίνες" του μεσημεριού, φτάνει πια ρε κοράκια τρέφεστε από την κακομοιριά του κάθε μισότρελου.
Και ναι "κύριοι" του ραδιοτηλεοπτικού προτιμώ να δω ένα σφουγγάρι με βρακί (με την υποτιθέμενη βία που προσπαθείτε να του προσδώσετε), παρά τ'αρπαχτικά που μας σερβίρετε και τους χρυσοπληρώνετε/ουμε όλους αυτούς τους δήθεν δημοσιογράφους.

Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2007

ΕΠΕΙΓΟΝ:Βοηθείστε να βρεθεί ο ασυνείδητος που σκότωσε και εγκατέλειψε πεζό...

Από Captaindim την 20-11-2007 (www.madata.gr)

"Εχθές τις πρώτες πρωινές ώρες ο αδελφός μου έφυγε για το μεγάλο ταξίδι για την «Γειτονιά των Αγγέλων»
Εχθές στης 17/11 περίπου στις 00΄30 στην Πέτρου Ράλλη στο ύψος της Αγ. Αννης ένα CITROEN SAXO KOKKINO τον διαμέλισε και τον εγκατέλειψε. Επειδή λόγω της κατάστασης δεν μπορώ να γράψω περισσότερα και για να προλάβω όποιον φίλο θέλει να βοηθήσει ( γιατί δεν αποκλείεται ο εγκληματίας να προσπαθήσει να το φτιάξει από Δευτέρα πρωί) το KOKKINO SAXO είναι χτυπημένο εμπρός από τα μέχρι τώρα στοιχεία -κομμάτια του αυτοκίνητου έχουν βρεθεί .
Οποιος μπορεί να βοηθήσει θα είναι πολύτιμο και οποίος μπορεί να το προώθησει σε άλλα sites που να το διαβάζουν φαναρτζήδες ή αυτοί που πουλάνε ανταλλακτικά.
Τον παρακαλώ πολύ να το κάνει γιατί εγώ δεν μπορώ. Δυο αγγελούδια σε λίγη ώρα από τώρα θα ακούσουν το μεγάλο μυστικό που δεν το λέμε εδώ και 28 ώρες...
Αντίο αγαπημένε μου αδελφέ.."

Με την σειρά μου κάνω έκκληση να βοηθήσουμε με τον τρόπο μας όλοι να βρεθεί, ο δολοφόνος, πρέπει κάποια στιγμή όλοι οι οδηγοί να αποκτήσουμε συνείδηση, ότι το αυτοκίνητο δεν είναι ένα μέσο εντυπωσιασμού, αλλά μέσο μεταφοράς και δεν μπορούμε να το χρησιμοποιούμε αλόγιστα!

ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Το αυτοκίνητο ήταν Citroen C3 μοντέλο 2003 και όχι Saxo, απόχρωσης κόκκινου προς κεραμιδί!!!(Ενημέρωση από την ασφάλεια , πόρισμα που βγήκε μετά από έλεγχο στα κομμάτια του οχήματος )

Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2007

peter pan on ice



Στην παγωμένη «Χώρα του Ποτέ Ποτέ»

Από τις 8 ώς τις 16 Δεκεμβρίου θα παρουσιαστεί στο Κλειστό Π. Φαλήρου.

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: από 8/12 έως 16/12/2007 /Τετάρτη - Παρασκευή στις 8:30 μ.μ. /Σάββατο 5:30 και 8:30 /Κυριακή 12:30 και 5:30

Τιμές: Τετάρτη - Παρασκευή: 32, 22 € (A ζώνη), 25, 15 € (Β ζώνη), 20, 10 € (Γ ζώνη) /Σάββατο - Κυριακή: 38, 28 € (A ζώνη), 30, 20 € (Β ζώνη), 24, 14 € (Γ ζώνη)

http://www.onice.gr

Αυτή τη φορά, ο αγαπημένος ήρωας των παιδιών δεν είναι εικόνα, μαριονέτα, κούκλα ή άγαλμα στους κήπους Κένσινγκτον. Ούτε πρωταγωνιστής του Μαύρου Θεάτρου της Πράγας, καρτούν ή σταρ στη μεγάλη οθόνη. Είναι χορευτής στον πάγο. Ο Πίτερ φοράει την πράσινη στολή του και το ταξίδι στην παγωμένη πίστα ξεκινά… Υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικό πατινάζ συνδυάζεται με διάλογο (γεγονός που δεν συμβαίνει συχνά σε παραγωγές στον πάγο), λαμπερούς φωτισμούς, περίτεχνα κοστούμια, ακροβατικά που κόβουν την ανάσα…Μόλις βγάλατε εισιτήριο για τη «Χώρα του Ποτέ Ποτέ» . Είστε έτοιμοι για μια «παγομαχία» με τον Κάπτεν Κουκ και τους τρομερούς πειρατές; Για κοιτάξτε πιο ψηλά…, η δράση δεν εκτυλίσσεται μόνο επάνω στον πάγο… Η παράσταση περιλαμβάνει πολλές εναέριες σκηνές, που μεταφέρουν τη μάχη του «καλού» και του «κακού» στα ύψη! Εκατό περίπου χρόνια μετά την πρώτη σκηνική παρουσίαση του «Πίτερ Παν» (1904) το «Holiday on Ice Productions» μαζί με το Kids Ice Shows περιοδεύουν μαγεύοντας τα παιδιά. «Το θαύμα του κόσμου για μένα είναι ότι μπορείς να διαλέξεις το δικό σου κόσμο» έλεγε ο Τζέιμς Μπάρι. Ακολουθήστε τον Πίτερ Παν και πού ξέρετε… μπορεί την επόμενη μέρα να βρείτε στο μαξιλάρι σας ένα πράσινο καπέλο…

Πηγή:www.e-tipos.com

Περισσότερα εδώ

Guiness

Κυριακή, 18 Νοεμβρίου 2007

Η Αιγυπτιακή τέχνη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο


Κεφαλή αγάλματος Φαραώ (1552-1306 π.Χ.)


Μούμια με περίβλημα του Δζεδ-Ωρου-Αούφ-Αγχ (664-525 π.Χ. ή 304-30 π.Χ.)


Αγαλμα της πριγκίπισσας-ιέρειας Τακουσίτ (περ. 715 π.Χ.)


Από τα φοιτητικά μου χρόνια ακόμα γνώριζα, ότι στα υπόγεια του Αρχαιολογικού μουσείου υπάρχουν αριστουργήματα της Αιγυπτιακής τέχνης. Πάντα είχα την απορία γιατί δεν δημιουργούν χώρους ωστε να εκτεθούν αυτοί οι θησαυροί, ποιός ήταν ο λόγος της κατοχής τους, να βρίσκονται σε σκοτεινά υπόγεια;
Έφτασε όμως το πλήρωμα του χρόνου και θα γνωρίσουμε όλοι πλέον αυτά τα εξαιρετικά κομμάτια Αιγυπτιακής τέχνης.

Η εφημερίδα "Βήμα" έχει αφιέρωμα και πληροφορίες για την τόσο σημαντική αυτή συλλογή
περισσότερες πληροφορίες εδώ

Σάββατο, 17 Νοεμβρίου 2007

SOS για το Ενυδρείο της Κρήτης!


Όποιος το έχει επισκευτεί έχει μείνει με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Είναι ένα στολίδι όχι μόνο για την Κρήτη αλλά για όλη την Ελλάδα.
Είναι το μεγαλύτερο ενυδρείο της Μεσογείου, με πολύ μεγάλο αριθμό θαλασσίων ειδών.
Δυστυχώς κινδυνεύει να κλείσει και αυτό μαζί με το κέντρο θαλασσίων ερευνών(που προσέφερε και προσφέρει πάρα πολλά στο τομέα της έρευνας).
Ο "θαλασσόκοσμος" είναι το δεύτερο τουριστικό αξιοθέατο του νομού Ηρακλείου μετά τα ανάκτορα της Κνωσσού.Ας κάνουμε έκκληση και σαν bloggers, αλλά και σαν απλοί πολίτες αυτής της Χώρας προς το κράτος να σκεφτεί με σοβαρότητα και συνέπεια αυτήν την υπόθεση και να μην κλείσει τελικά ούτε το κέντρο, ούτε ο "θαλασσόκοσμος"



Πριν λίγες μέρες η εφημερίδα Έθνος είχε ένα σχετικό άρθρο που είχε μιλήσει για την υπόθεση αυτή ο πρόεδρος του κέντρου κ. Γιώργος Χρόνης

"Ο πρόεδρος του ΕΛΚΕΘΕ εξέπεμψε σήμα κινδύνου για την τύχη του Κέντρου εξαιτίας των χρεών που βεβαίωσαν στην εφορία η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου και ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου. Το συνολικό ύψος των χρεών υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο ευρώ.

Η εξέλιξη αυτή θέτει σε ομηρεία το ΕΛΚΕΘΕ, καθώς χωρίς φορολογική ενημερότητα, όπως τόνισε ο κ. Χρόνης είναι αδύνατο να ανταποκριθεί στις τρέχουσες ανάγκες, ακόμα και να πληρώσει μισθούς ή να κάνει την παραμικρή κίνηση στον θαλασσόκοσμο.

«Είναι αμαρτία όλη αυτή η προώθηση που έχει δώσει το ΕΛΚΕΘΕ να σαμποτάρεται, και το αύριο να προδιαγράφεται μαύρο», τόνισε στο «Εθνος» ο κ. Χρόνης. Οπως εξήγησε τα χρέη που βεβαίωσε η ΚΕΔ εν μέσω προεκλογικής περιόδου, αφορούν στο μίσθωμα που καταβάλλει το Κέντρο για τις εγκαταστάσεις που λειτουργούν στον χώρο της πρώην Αμερικανικής Βάσης Γουρνών.

«Το 2003 αλλάξαμε το νομικό καθεστώς και από νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου γίναμε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Ετσι ξεκινήσαμε διαπραγματεύσεις με την ΚΕΔ για να μειώσουμε το μίσθωμα από 100.000 ευρώ ετησίως σε 65.000. Παράλληλα, γίνονταν συζητήσεις και για το 15% που ζητούσαν επί των εισιτηρίων στον θαλασσόκοσμο.

Ενώ το κλίμα ήταν θετικό τελείως, ξαφνικά μας βεβαίωσαν τα χρέη στην εφορία τον περασμένο Αύγουστο. Πιστεύω ότι αυτό έγινε με ευθύνη του διευθυντή Ανάπτυξης της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου», υπογραμμίζει ο κ. Χρόνης.

Την ίδια ώρα σε 876.000 ευρώ ανέρχονται τα χρέη που βεβαίωσε ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου σε βάρος του Κέντρου. Τα χρέη αυτά αφορούν στη διαφορά μισθωμάτων σε κτίριο του ΟΛΗ που ενοικίαζε πριν από μερικά χρόνια το ΕΛΚΕΘΕ (τότε ΙΘΑΒΙΚ) αλλά και στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος.

Ο πρόεδρος
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΛΚΕΘΕ, «Η ιστορία με τον ΟΛΗ είναι σχιζοφρενική. Αυτά μόνο στην Ελλάδα και στη Ζιμπάμπουε συμβαίνουν. Ξαφνικά μου ζήτησαν αύξηση 700%. Τους ξεκαθάρισα ότι θα κατέβαλα στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων το προβλεπόμενο 10%.

Η τακτική αυτή ήταν εκβιαστική. Είμαι αποφασισμένος να καταθέσω αγωγή σε βάρος του Οργανισμού. Οσο για το ηλεκτρικό ρεύμα, μας χρεώνουν 250 χιλιάδες ευρώ για μια λάθος μέτρηση του υπαλλήλου της ΔΕΗ πριν από πέντε χρόνια».

Ο αντιπρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, κ. Νίκος Αντωνακάκης, εξέφρασε την έκπληξή του που ο κ. Χρόνης ανακινεί σήμερα ένα τέτοιο θέμα. «Είχαμε συζητήσει και είχαμε έρθει σε συμφωνία. Εμείς βεβαιώσαμε τα χρέη πριν από ενάμιση χρόνο. Ας προσφύγει στο Διοικητικό Δικαστήριο, διαφορετικά θα πρέπει να γίνει νομοθετική ρύθμιση για τη διαγραφή των χρεών»."

Ακόμα η τηλεόραση του MEGA σε ρεπορτάζ της εκπομπής "Κοινωνία Ώρα MEGA" έθιξε την σοβαρότητα της κατάστασης. περισσότερα εδώ



Ο Βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Νομού Ηρακλείου κ. Μανόλης Σοφ. Στρατάκης έστειλε ερώτημα ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
1) ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
2) ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
3) ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ
Οι κ.κ. Υπουργοί:
1) Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν προκειμένου να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη λειτουργία του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών, ενός από τα σημαντικότερα ερευνητικά Κέντρα της Ευρώπης και κατ’ επέκταση του Θαλασσόκοσμου, του μεγαλύτερου Ενυδρείου της Μεσογείου.
2) Αν προτίθενται να καλύψουν και τις λειτουργικές δαπάνες του ΕΛΚΕΘΕ, ως Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, από τον τακτικό προϋπολογισμό.

Περισσότερες πληροφορίες για το έγγραφο εδώ

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ...

Ημουν παιδί του δημοτικού όταν συνέβησαν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου.
Λίγες προσωπικές μνήμες έχω από 'κείνη τη μέρα, και όχι από τον συγκεκριμένο χώρο, πως θα μπορούσα άλλωστε πήγαινα μόνο Γ΄ Δημοτικού, κι'αυτές ξεθωριάζουν χρόνο με τον χρόνο.
Ηταν Παρασκευή 16 Νοέμβη, βρισκόμουν στο ιδιωτικό σχολείο "Λύκειο Βάσκα", η μέρα είχε ξεκινήσει με ανησυχία, αν και το σχολικό είχε περάσει κανονικά στην ώρα του να με πάρει.Οι πρώτες ώρες είχαν κυλήσει, προς τη μέση της μέρας μπήκε η Δ/ντρια του σχολικού συγκροτήματος, και μας είπε να περάσουμε από το γραφείο της, να ειδοποιήσουμε τους δικούς μας να έρθουν με δικό τους μέσο να μας πάρουν.
Βγαίνοντας από την τάξη άκουσα ότι ο Διομήδης μαθητής του Γυμνασίου, δεν ήταν στο σχολείο, αλλά στο Πολυτεχνείο (μίλαγαν για τον Διομήδη Κομνηνό), δεν θυμάμαι αν ήταν ήδη νεκρός όταν έγινε αυτή η συζήτηση.
Καθώς πήρα τηλέφωνο στο σπίτι ανακάλυψα με φρίκη ότι δεν βρισκόταν κανείς εκεί για να ειδοποιήσω, δεν γνώριζα ότι από μόνοι τους οι γονείς μου είχαν ξεκινήσει βλέποντας τις κρίσιμες και επικίνδυνες ώρες που διαδραματίζονταν στην χώρα μας.
Η ώρα περνούσε και δεν ερχόταν κανείς για μένα, το σχολείο κόντευε να αδειάσει, δεν μπορούσα να δικαιολογήσω τόση καθυστέρηση από μέρους των γονιών μου, το σχολείο βρισκόταν στου Ζωγράφου και το σπίτι στο Παγκράτι πολύ μικρή απόσταση για ένα αυτοκίνητο, τότε πήρα μία τρελή απόφαση, θα ξεκινούσα κρυφά με τα πόδια για το σπίτι (μη με δει κανένας δάσκαλος και δεν με άφηνε να φύγω). Ήθελα όσο τον δυνατόν πιο γρήγορα να βρεθώ κοντά στους δικούς μου, αψηφώντας τον κίνδυνο(δεν είχα καταλάβει το μεγάλο μέγεθος του κινδύνου)έφυγα, πήρα την διαδρομή του σχολικού, ο προσανατολισμός μου λειτουργούσε τέλεια παρ' όλο το μικρό της ηλικίας μου, έβλεπα τρομαγμένες μορφές στο δρόμο να περπατάνε βιαστικά, με όσους αντάλλαξα βλέμμα θυμάμαι ότι έπαιρναν μια έκφραση απορίας πως ένα τόσο μικρό παιδί ήταν στους δρόμους και προχώραγε μια τέτοια μέρα.
Θα είχαν περάσει πάνω από δύο ώρες όταν έφτασα στην είσοδο του σπιτιού κάτω ήταν ο θυρωρός και έτσι βρήκα ανοιχτά.
Ανέβηκα στο σπίτι κανείς ακόμα εκεί, η στεναχώρια μου μεγάλωνε, που ήταν οι δικοί μου, δεν είχαν έρθει στο σχολείο αλλά ουτε στο σπίτι ήταν.
Κάθησα στις σκάλες και περίμενα, μετά από ώρα είδα την πόρτα του ασανσέρ να ανοίγει, είχαν γυρίσει, και δάκρια χαράς με πλημμύρισαν, όλο αγωνία και εκείνοι με αγκάλιασαν, δεν ήξεραν αν έπρεπε να με μαλώσουν για την τρέλα μου η να με φιλήσουν που ήμουν καλά.
Καθώς δεν είχαμε δικό μας αυτοκίνητο, είχαν αναγκαστεί να πάνε με το αυτοκίνητο μίας φίλης της μητέρας μου, να πάρει πρώτα εκείνη τον γιο της από το δικό του σχολείο και μετά να παραλάβουν και μένα από το δικό μου, όταν έφτασαν στο σχολείο μου κόντεψαν να τρελαθούν με την απουσία μου, όλη αυτή η καθυστέρηση δημιούργησε αυτή την περιπέτεια...Απ' όταν μπήκα σπίτι το μόνο που θυμάμαι πλέον είναι η χαρακτηριστική φωνή της Δαμανάκη να λέει στο ραδιόφωνο: «Εδώ Πολυτεχνείο! Σας μιλάει ο ραδιοφωνικός σταθμός των ελεύθερων αγωνιζόμενων φοιτητών, των ελεύθερων αγωνιζόμενων Ελλήνων.»
Ο δρόμος για την δημοκρατία είχε ήδη χαραχτεί ήταν όμως ποτισμένος με αίμα όπως και κάθε αγώνας για την ελευθερία.



Από την εφημερίδα Εθνος είναι το παρακάτω άρθρο:


Η εξέγερση του Πολυτεχνείου μέσα από τα μάτια των δικαστών...

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου ανήκει πια στην ιστορία. Το χρονικό του ιστορικού τετραημέρου 14-17 Νοεμβρίου 1973 έχει γραφεί και ξαναγραφεί, όπως συμβαίνει με τις περισσότερες μεγάλες στιγμές, αρκετές φορές στα 34 χρόνια που μεσολαβούν. Η καταγραφή του, όμως, δεν είναι η τελική, καθώς ένα πλήρες κρίσιμο αρχειακό υλικό δεν έχει ακόμη συγκεντρωθεί για πολλούς λόγους. Το Πολυτεχνείο, άλλωστε, είναι μια περίοδος που δεν αρχίζει με την κατάληψη, ούτε τελειώνει με το γκρέμισμα της πύλης από τα τανκς. Κλασικό δείγμα για τα ορατά κενά στην καταγραφή και κατανόηση του Πολυτεχνείου είναι η παρεμβολή, κατά τη φάση της δραματικής κορύφωσης και μετά, της ομάδας των Ιωαννίδη - Γκιζίκη για την ανατροπή του Παπαδόπουλου και την επιβολή της δικής του χούντας στις 25 Νοεμβρίου 1973. Εννοείται πως αυτό δεν είναι και το μοναδικό, που μένει να συμπληρώσει η τεκμηριωμένη με αρχειακά υλικά ιστορία...

Από τις γραπτές ή προφορικές μαρτυρίες, που έχουν καταγραφεί ως χρονικά των γεγονότων, ιδιαίτερη σημασία έχουν τα δικαστικά ντοκουμέντα, στα οποία στηρίχτηκε η δίκη των υπευθύνων για τη σφαγή του Πολυτεχνείου.Τα όσα συγκεντρώθηκαν κατά την ανακριτική διαδικασία και χρησιμοποιήθηκαν ως αποδεικτικό υλικό για τη σφαγή συγκροτούν, θα λέγαμε, το χρονικό της εξέγερσης, με τα μάτια των δικαστικών της εποχής - τα όχι και τόσο ορθάνοιχτα τότε. Με βάση αυτό έκριναν και καταδίκασαν στη μια ή στην άλλη ποινή, ή και αθώωσαν, όσους (ελάχιστους) θεωρήθηκαν υπεύθυνοι ως αυτουργοί και ηθικοί αυτουργοί για τις ανθρωποκτονίες.

Η ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΕΙΣΒΟΛΗΣ
Το άρμα συνέτριψε την πύλη και εισήλθε 10 μέτρα εντός του προαυλίου

«Την 02.43 ώραν (ξημερώματα Σαββάτου 17 Νοεμβρίου) τάσσεται μικρά, ίσως 15λεπτος, προθεσμία εις τους σπουδαστάς δια να εξέλθουν. Μερικοί εκ των εγκλείστων ήρχισαν να απασφαλίζουν την είσοδον και τελικώς το επέτυχαν.

Εδυσχεραίνετο όμως η έξοδος διότι όπισθεν της πύλης είχεν τοποθετηθή και ευρίσκετο αυτοκίνητον Μερσεντές.

Και ενώ η μεν πρόθεσις των εγκλείστων προς έξοδον είχε καταστή εμφανής, προσπάθεια δε κατεβάλλετο δια την απομάκρυνσιν του φράσσοντας την πύλην αυτοκινήτου, ανυπόμονος Ιλαρχος, αυτόθι ιστάμενος, απώλεσε την ψυχραιμίαν του και εν οργή ανεφώνησεν:

"Τσογλάνια ρεζιλεύετε το στράτευμα..." και αμέσως έδωσε την διαταγήν της εισόδου.

Το άρμα εκινήθη μετά δυνάμεως, συνεκλόνισε την πύλην, κατέστρεψε τους μαρμάρινους κίονας της εισόδου, συνέτριψε και κατέρριψε την εξώθυραν και ακολούθως κυριολεκτικώς ισοπέδωσεν το προεκτεθέν αυτοκίνητον, εισελθόν εις βάθος 10 περίπου μέτρων εντός του προαυλίου του Πολυτεχνείου...

Ομάς Αξιωματικών και άνδρες της δυνάμεως καταδρομών, ακολουθούντες το άρμα εισέρχονται εις το Πολυτεχνείον πυροβολούντες. Εντρομοι και εμβρόντητοι οι σπουδασταί κυριεύονται από την ενώπιον του εσχάτου κινδύνου φοβεράν αγωνίαν. Και άρχεται ακολούθως η έξοδος. Οι εγγύς της κατακρημνησθείσης πύλης ευρισκόμενοι εξέρχονται πρώτοι. Οι περισσότεροι, όμως, πηδούν εκ των παραθύρων και των κιγκλιδωμάτων.

Υπό την πίεσιν πλήθους ανθρώπων καταρρίπτεται τμήμα των προς την οδόν Στουρνάρα κιγκλιδωμάτων. Και δια του δημιουργηθέντος ανοίγματος εξέρχονται οι σπουδασταί κατά μάζας. Κατευθύνονται προς όλα τα σημεία, απομακρυνόμενοι. Νέον, όμως, δι αυτούς αρχίζει μαρτύριον. Υβρεις κατ αυτών εκτοξεύονται και καταδιωκόμενοι βαναύσως κακοποιούνται...»

(Από το πόρισμα του Δ. Τσεβά, στο οποίο στηρίχτηκε το βούλευμα για την παραπομπή σε δίκη των δολοφόνων του Πολυτεχνείου)

Πυροβολητές και άρματα σκορπίζουν τον θάνατο
«Από παντού τους καταδιώκουν και τους κτυπούν (όσους διαφεύγανε από το Πολυτεχνείο). Εις την γωνίαν των οδών Τοσίτσα και Μπουμπουλίνας άνδρες της ΚΥΠ εν πολιτική περιβολή κτυπούν ανηλεώς και πυροβολούν κατ αυτών, ενώ εις το άνδηρον (ταράτσα) ενός των αυτόθι κτιρίων έχουν εγκαταστήσει πολυβόλον...

Εις τα άνδηρα των γύρω κτιρίων επισημαίνονται ελεύθεροι σκοπευταί. Εις το πανδαιμόνιον τούτο της εξόδου, των φωνών, των κραυγών, των οιμωγών, των καταδιώξεων και των πυροβολισμών έπεσαν οι περισσότεροι εκ του πλήθους των τραυματιών των αιματηρών γεγονότων... Συνελήφθησαν χίλια περίπου άτομα...

Η επιχείρησις του Πολυτεχνείου έληξε με άσματα των στρατιωτικών τμημάτων. Δεν ετερματίεται όμως εδώ η αιματηρά επέμβασις προς κατάπνιξιν της ελευθερίας και διατήρησιν του δικτατορικού καθεστώτος.

Αστυνομικά όργανα πυροβολούν εν ψυχρώ ανυπόπτους διαβάτας, ενώ τα επί των κεντρικών οδών της πρωτευούσης κινούμενα άρματα μάχης σκορπίζουν τον θάνατο.

Οι επ αυτών πυροβολιταί βάλλουν επί κινουμένων ανθρωπίνων στόχων.

Οι επί του κτιρίου του ΟΤΕ, της οδού Πατησίων, εγκατεστημένοι στρατιώται πυροβολούν προς πάσαν κατεύθυνσιν....»

(Από το βούλευμα των δικαστικών Κ. Βαδάκη, Αρ. Τούση, Ι. Κουσουλού, Χρ. Χριστοφορίδου και Ι. Πρεμέτη)

Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2007

Aνεξήγητα φαινόμενα...πραγματικότητα ; παιχνίδια του μυαλού μας; καλπάζουσα φαντασία;...τι απ' όλα;

Κάποιες φορές συμβαίνουν γεγονότα, που είναι δύσκολο ο ανθρώπινος νους να τα συλλάβει.
Πολλές φορές οι άνθρωποι όταν βρίσκονται σε έντονη συναισθηματική φόρτιση γίνονται αποδέκτες ή δημιουργοί τέτοιων φαινομένων.Το μέρος του εγκεφάλου μας που χρησιμοποιούμε είναι πολύ μικρό, και αντίστοιχα οι δυνατότητες μας πολύ μεγάλες.Από την στιγμή της δημιουργίας του ο άνθρωπος είχε περιέργεια , και βάλθηκε να δώσει εξηγήσεις για ότιδήποτε του ήταν άγνωστο, άλλες φορές οι εξηγήσεις που έδινε ακολουθούσαν τα μονοπάτια της λογικής, και άλλες φορές της φαντασίας και των θρύλων. Στην ιστοσελίδα της Καθημερινής συναντάμε αυτό το ενδιαφέρον άρθρο:

Δέκα ανεξήγητα φαινόμενα

Παρά την εκπληκτική εξέλιξη και ανάπτυξη στον τομέα της επιστήμης και της τεχνολογίας, ο άνθρωπος συνεχίζει να βιώνει φαινόμενα μεταφυσικά ή παραψυχολογικά, τα οποία δεν μπορεί να εξηγήσει ορθολογικά



Η σύνδεση σώματος - μυαλού

Μόλις τα τελευταία χρόνια, η επιστήμη έχει ξεκινήσει να κατανοεί τους τρόπους με τους οποίους το μυαλό επηρεάζει το σώμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το φαινόμενο placebo, όπου αποδεικνύεται ότι ένας άνθρωπος μπορεί ν' ανακουφιστεί από συμπτώματα ασθένειας, πιστεύοντας απλά ότι η θεραπεία που ακολούθησε είναι αποτελεσματική, ακόμη και αν αυτή είναι ψεύτικη.

Είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως το σώμα, χρησιμοποιώντας διαδικασίες, τις οποίες δεν μπορούμε να κατανοήσουμε, έχει τη δυνατότητα να αυτό-θεραπευθεί, με τρόπο αποτελεσματικότερο από αυτόν που προσφέρει η ιατρική.

Ψυχικές δυνάμεις και υπερ - αισθητική αντίληψη



Οι ψυχικές δυνάμεις και η υπερ - αισθητική αντίληψη (ESP) βρίσκονται στη λίστα των ανεξήγητων φαινόμενων για το λόγο και μόνο ότι ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού πιστεύει σε αυτές. Πολλοί άνθρωποι θεωρούν πως η διαίσθηση είναι ένα είδος ψυχικής δύναμης, ένας τρόπος για να εισέλθει κάποιος στην απόκρυφη ή ειδική γνώση για τον κόσμο ή το μέλλον.

Ερευνητές μελέτησαν ανθρώπους που υποστηρίζουν ότι έχουν ψυχικές δυνάμεις, ωστόσο τ' αποτελέσματα που προέχονται από ελεγχόμενο επιστημονικό περιβάλλον, είναι αρνητικά ή αμφιλεγόμενα. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι οι ψυχικές δυνάμεις δεν είναι δυνατό να δοκιμαστούν - ή για κάποιον ανεξήγητο λόγο - εξαφανίζονται στην παρουσία σκεπτικιστών ή επιστημόνων. Εάν αυτό αληθεύει, η επιστήμη δεν θα μπορέσει ποτέ να αποδείξει ή να διαψεύσει την ύπαρξη των ψυχικών δυνάμεων.

Η ζωή μετά θάνατον και οι επιθανάτιες εμπειρίες

Ένα ακόμη ανεξήγητο φαινόμενο είναι οι αναφορές ανθρώπων που βρέθηκαν κοντά στο θάνατο, που δήλωσαν ότι βίωσαν ορισμένες μυστικιστικές εμπειρίες (όπως ότι προχωρήσουν σ' ένα τούνελ κατευθυνόμενοι προς μία πηγή φωτός, ότι βρίσκονται ξανά με αγαπημένα τους πρόσωπα, ότι έχω μία αίσθηση γαλήνης, κ.λ.π.). Αυτές οι εμπειρίες, ενδεχομένως, να υποδεικνύουν την ύπαρξη ζωής πέραν του τάφου.

Οι σκεπτικιστές, από την πλευρά τους θεωρούν πως αυτές οι εμπειρίες είναι φυσικές και προβλεπόμενες παραισθήσεις που έχει ένας τραυματισμένος εγκέφαλος. Παρόλα αυτά, δεν υπάρχει κάποιος τρόπος που να εξηγεί τι προκαλεί τις επιθανάτιες εμπειρίες, ή αν είναι πραγματικά εικόνες «από την άλλη πλευρά».

UFO

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την ύπαρξη των UFO (Unidentified Flying Objects) - πολλοί άνθρωποι βλέπουν αντικείμενα στον ουρανό (από αεροπλάνα μέχρι μετεωρίτες) που δεν μπορούν να καταλάβουν τι είναι. Αν τώρα αυτά τα αντικείμενα και φώτα είναι ή δεν είναι εξωγήινα διαστημόπλοια είναι άλλο ζήτημα.

Παρόλα αυτά, η έρευνα απέδειξε ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων εμφάνισης UFO, επρόκειτο για συνηθισμένα αντικείμενα. Ωστόσο, ορισμένες περιπτώσεις εμφάνισης UFO θα παραμείνουν ανεξήγητες.

Deja vu

Deja vu στα γαλλικά σημαίνει ότι «το έχω ξαναδεί» και αναφέρεται σε αυτό το ιδιαίτερο και μυστηριώδες συναίσθημα ότι έχουμε ξαναζήσει μία κατάσταση, την οποία βιώνουμε εκείνη τη στιγμή. Μία γυναίκα, για παράδειγμα μπορεί να εισέρχεται σ' ένα κτίριο, σε μία ξένη χώρα που δεν έχει επισκεφθεί ποτέ ξανά, ωστόσο βιώνει ένα απόκοσμο συναίσθημα, ενώ παράλληλα νιώθει ότι έχει ξαναζήσει το σκηνικό αυτό.

Για πολλούς ανθρώπους, το deja vu είναι μία ψυχική εμπειρία ή αναλαμπή προηγούμενων ζωών. Όπως συμβαίνει και με τη διαίσθηση, η έρευνα στην ανθρώπινη ψυχολογία μπορεί να προσφέρει περισσότερο νατουραλιστικές εξηγήσεις. Τελικώς, όμως, η αιτία και η φύση των φαινομένων αυτών παραμένουν ανεξήγητο μυστήριο.

Φαντάσματα

Τα πνεύματα των νεκρών είναι ένα δημοφιλές στοιχείο της παράδοσης και του πολιτισμού μας. Από τον Σαίξπηρ έως τον κινηματογράφο και γνωστές σειρές της τηλεόρασης, βλέπουμε παντού την παρουσία τους.

Υπάρχουν αναφορές ανθρώπων που έχουν δει φαντάσματα ξένων, αλλά και αγαπημένων τους προσώπων. Μάλιστα, πολλοί δηλώνoυν ότι είδαν ή φωτογράφισαν διάφορα φαντάσματα, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι μπορούν να επικοινωνήσουν με αυτά.

Παρότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη επιστημονική έρευνα για την ύπαρξη των φαντασμάτων, πολλοί ερευνητές ελπίζουν ότι κάποια μέρα θα καταφέρουν να αποδείξουν ότι οι νεκροί μπορούν να επικοινωνήσουν με τους ζωντανούς, δίνοντας μία απάντηση σε αυτό το μυστήριο..

Μυστηριώδεις εξαφανίσεις



Οι άνθρωποι εξαφανίζονται για διάφορους λόγους. Οι περισσότεροι είναι φυγάδες, κάποιοι πεθαίνουν σ' ατυχήματα και κάποιοι λιγότεροι πέφτουν θύματα απαγωγής ή δολοφονούνται. Ωστόσο, οι περισσότερες περιπτώσεις στο τέλος εξιχνιάζονται.

Δεν συμβαίνει το ίδιο όμως, με τις πραγματικά μυστηριώδεις εξαφανίσεις. Από το πλήρωμα του «Μαρί Σελέστ» έως τον Τζίμι Χόφα, την Αμέλια Έρχαρτ και την Ναταλί Χόλογουεϊ, ορισμένοι άνθρωποι φαίνεται ότι εξαφανίζονται χωρίς ν' αφήσουν κάποιος ίχνος.

Ένα άτομο που έχει εξαφανιστεί, μπορεί να βρεθεί ύστερα από έρευνα της αστυνομίας, ύστερα από εξομολόγηση ή μετά από ατύχημα. Όταν, όμως, τα στοιχεία είναι ελλιπή και οι ενδείξεις δεν οδηγούν πουθενά, τότε ούτε η αστυνομία, ούτε η εγκληματολογική έρευνα μπορούν να λύσουν το έγκλημα.

Διαίσθηση

Όλοι έχουμε βιώσει κάποια στιγμή το συναίσθημα της διαίσθησης, είτε ως «κακό προαίσθημα» είτε ως «έκτη αίσθηση» ή οτιδήποτε άλλο. Σαφώς το «κακό προαίσθημα» είναι συνήθως λανθασμένο. Καμιά φορά όμως, το προαίσθημα είναι και σωστό. Οι ψυχολόγοι επισημαίνουν ότι οι άνθρωποι υποσυνείδητα συλλέγουν πληροφορίες από το περιβάλλον τους, που οδηγούν στο συναίσθημα ότι γνωρίζουν ήδη την πληροφορία χωρίς να ξέρουν ακριβώς πώς ή γιατί γνωρίζουν τις πληροφορίες αυτές.

Οι περιπτώσεις διαίσθησης είναι δύσκολο να αποδειχθούν ή να μελετηθούν και η ψυχολογία αποτελεί μόνο ένα μέρος της απάντησης.

Bigfoot

Για πολλές δεκαετίες, το μεγάλο, τριχωτό και ανθρωπόμορφο τέρας με το όνομα Bigfoot ή άνθρωπος των Ιμαλαΐων είχε θεαθεί σε διάφορες περιοχές της Αμερικής. Παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να υπάρχουν χιλιάδες Bigfoot, δεν έχει βρεθεί ποτέ ούτε ένα κουφάρι. Κανένας κυνηγός δεν έχει σκοτώσει κάποιο, ούτε υπήρξε ατύχημα με διερχόμενο αυτοκίνητο, ενώ κανένα δεν έχει πεθάνει από φυσικά αίτια.

Απουσία οποιονδήποτε χειροπιαστών αποδεικτικών στοιχείων, οστών ακόμη και δοντιών, απομένουν μόνον οι αναφορές αυτοπτών μαρτύρων και περίεργων φωτογραφιών και ταινιών. Καθώς δεν είναι εύκολο να αποδειχθεί κάτι που δεν φαίνεται ότι δεν υπάρχει, η επιστήμη δεν πρόκειται ποτέ να πιστοποιήσει την ύπαρξη όντων όπως του ανθρώπου των Ιμαλαΐων και του τέρατος του Λοχ Νες, τα οποία ωστόσο συνεχίζουν να ζουν μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα.

Ο μυστηριώδης ήχος του Τάος

Το τελευταίο ανεξήγητο φαινόμενο είναι ο υπόκωφος ήχος που κατακλύζει και ενοχλεί τους κατοίκους και τους επισκέπτες της μικρής πόλης Τάος, στο Νέο Μεξικό. Εδώ και πολλά χρόνια υπάρχουν αναφορές για αυτόν τον υπόκωφο και μυστηριώδη ήχο, που έρχεται με τον άνεμο της ερήμου. Παραδόξως, μόνο το 2% των κατοίκων του Τάος έχουν αναφέρει ότι ακούν τον ήχο αυτό. Ορισμένοι θεωρούν ότι προκαλείται από κάποια περίεργη ακουστική. Άλλοι πιστεύουν ότι πρόκειται για μαζική υστερία ή για κάποιον μυστικό και μοχθηρό σκοπό. Πάντως, όποια περιγραφή και εξήγηση κι αν έχει δοθεί σε αυτόν το θόρυβο, κανείς δεν έχει καταφέρει να εντοπίσει την πηγή του.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από livescience.com

Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2007

4x4 SUV Show




H είδηση προέρχεται από το automotopress.gr

"Αθήνα: Στις 7 Νοεμβρίου ξεκινά το 1ο 4x4 SUV Show
Η πρώτη έκθεση για τα εκτός δρόμου μοντέλα θα γίνει στο Σ.Ε.Φ. από τις 7 έως τις 11 Νοεμβρίου, σε ένα πρωτότυπο περιβάλλον και με εντυπωσιακά test-drives.

Με πείρα 25 ετών στη διοργάνωση εκθέσεων αυτοκινήτων, η Promauto ανέλαβε τη διοργάνωση του 1ου 4Χ4 SUV Show, το οποίο θα λάβει χώρα στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, από τις 7 έως τις 11 Νοεμβρίου. Στόχος της συγκεκριμένης έκθεσης είναι η καθιέρωσή της σε ετήσιο θεσμό, και η ενίσχυση των υψηλών πωλήσεων εκτός δρόμου αυτοκινήτων στην Ελλάδα, μέσω μιας διαφορετικής παρουσίασης των μοντέλων με τα οποία θα συμμετάσχουν οι εταιρείες. Ο χώρος του Σ.Ε.Φ. ενδείκνυται για την διεξαγωγή της συγκεκριμένης έκθεσης, λόγω της άνετης πρόσβασης με τις αστικές συγκοινωνίες, των πολλών θέσεων στάθμευσης γύρω από τις εγκαταστάσεις του, τις δύο διαμορφωμένες αίθουσές του, καθώς και την προϊστορία του χώρου σε ανάλογες εκθέσεις.

Η δομή του χώρου θα είναι ενιαία για όλους τους συμμετέχοντες. Θα κατασκευαστεί ένα χωριό σε μια εκτός δρόμου περιοχή όπου ο επισκέπτης θα πρέπει να περιηγηθεί ανάμεσα σε αυτοκίνητα, δένδρα, λίμνες, καλύβες, φορώντας στα πόδια του ειδικές νάιλον σακουλές ή μπότες, αφού όλη του η διαδρομή στην αίθουσα θα θυμίζει ύπαιθρο. Τα όρια του κάθε περιπτέρου θα είναι νοητά. Τα αυτοκίνητα θα είναι τοποθετημένα πάνω σε κορμούς, πέτρες, άμμο, έτσι ώστε να δημιουργούν μια ωραία εικόνα και να είναι εύκολα προσβάσιμα από τους επισκέπτες.

Οι εταιρείες που θα συμμετέχουν στο 1ο 4Χ4 SUV SHOW θα είναι οι Jeep, Hyundai, Kia, Volvo, Honda, Nissan, Subaru, Volkswagen, Skoda, Audi, Opel, Daihatsu, Suzuki, Land Rover και Mitsubishi. Κάθε συμμετέχουσα εταιρεία θα μπορεί να διαθέσει 2 αυτοκίνητα για δοκιμαστική οδήγηση στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα. Επίσης, θα υπάρχουν διαφορετικές διαδρομές, έτσι, ώστε να αναδεικνύονται τα πλεονεκτήματα του κάθε αυτοκινήτου.

Οι ώρες λειτουργίας της έκθεσης θα είναι την Τετάρτη (ημέρα εγκαινίων) 4:00 μ.μ.-10:00 μ.μ., Πέμπτη και Παρασκευή 4:00 μ.μ.-10:00 μ.μ., ενώ Σάββατο και Κυριακή 9 π.μ.-10:00 μ.μ."


Για όσους είναι φανατικοί των 4x4, ιδιοκτήτες, ή απλώς λάτρεις αυτών των αυτοκινήτων, είναι μία πολύ ωραία πρόταση για σ/κ αυτή η είδηση.

Και μια καλή ευκαιρία να δοκιμάσουν κολπάκια και δυνατότητες αυτών των αυτοκινήτων... όσοι δεν τα εχουν δοκιμάσει ήδη στο δικό τους.

Nip/Tuck Season 4


μία μικρή γεύση από αυτά που θα δούμε στον 4ο κύκλο


Στην Αμερική ο 4ος κύκλος ξεκίνησε τον Σεπτέμβρη, μέσα στον Νοέμβρη θα ξεκινήσει ο 5ος.
Εδώ στην Ελλάδα το "star" δείχνει ακόμα επαναλήψεις της σειράς, αλλά όσοι έχουμε "nova" μέσα στον Νοέμβρη(Δευτέρα 26 Νοέμβρη- filmnet2) θα ξεκινήσει να προβάλεται ο 4ος κύκλος.
Ωρα μετάδοσης δυστυχώς και εδώ αντίστοιχη του "star",πρέπει να χτυπάμε ενέσεις καφείνης για να το δούμε 00:55!